حدود ۲۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی برای طرح‌ ملی مسکن ثبت‌نام کردند
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
شناسه : 297204
6

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ تامین شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سیدمحسن حمزه لو در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، افزود: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن اراضی مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن آذربایجان غربی می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید ۴۴ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است و دستگاه‌های اجرایی تا ۲ ماه فرصت دارند تا روند انتقال اراضی را انجام دهند.

حمزه‌لو بیان کرد: در اجرای قانون جهش تولید مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام / اروم نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.