حجاب و عفاف، حقیقتی که نباید فراموش شود
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 309602
4
«حجاب» از ضروریات دین اسلام بوده و انقلاب اسلامی ما نیز بر پایه حجاب و ارزش‌ها بنا نهاده و باارزش‌های دین و اسلام عجین شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، ایران اسلامی امروز به کشوری قدرتمند در دنیا تبدیل شده و این قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در صحنه‌های مختلف شاهد هستیم و دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

باتوجه‌به این قدرت و اقتدار نظام اسلامی در دنیا، دشمنان به هر طریق ممکن به دنبال ضربه‌زدن به‌نظام اسلامی بوده و هر بار نیز از طریقی این هدف خود را دنبال می‌کنند که این دفعه جنگ ترکیبی را در سرلوحه خود قرار داده است.

یکی از موضوعاتی که دشمن در جنگ ترکیبی بر روی آن برنامه‌ریزی کرده، موضوع حجاب و عفاف است که دشمن می‌خواهد با ترویج بدپوششی و بی‌حجابی و بدحجابی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ماهواره و فضای مجازی؛ قبح‌شکنی کرده و درعین‌حال قدرت در حال افزایش نظام جمهوری اسلامی را کنترل کند.

حجاب یکی از ارزش‌های اسلامی است که باید موردتوجه قرار گیرد و نباید نسبت به این موضوع و لاابالی‌گری و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر طبق مراتب آن، بی‌تفاوت بود.

باید نسبت به حجاب در جامعه حساس بود

در این زمینه امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه باید نسبت به حجاب در جامعه حساس بود و اهتمام ویژه‌ای داشت، می‌گوید: زندگی باید بر اساس مبانی دینی آغاز شود و براین‌اساس باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با اشاره به اینکه باید مراقبت کرد و مراقب توطئه‌های دشمنان بود، اظهار کرد: دشمنان اسلام، آندلس را که تحت سیطره مسلمانان بود با ترویج بی‌حجابی، بی‌بندوباری و شهوت‌رانی و ایجاد اختلاف و تفرقه نابود ساختند و از بین بردند و لذا باید مراقب باشیم.

وی با تأکید بر عمل به وظیفه در راستای مقوله مهم حجاب و عفاف، گفت: از تمام برادران و خواهران غیرتمند می‌خواهم که عرصه را برای بی‌دینان تنگ کرده و حجاب را در جامعه ترویج و رونق داد.

حسن‌زاده افزود: دین به حجاب ارزش قائل شده است و در هفته حجاب و عفاف باید از محجبه‌ها تجلیل کرد و برای آنها ارزش و جایگاه قائل بود.

لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه

امام‌جمعه چهاربرج نیز در این زمینه گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب در سه مرحله نهادینه‌سازی (تعمیق)، گسترش فرهنگ (ترویج) و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده (تحفیظ) با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر نیاز دارد و برای اجرایی و عملیاتی‌شدن هر یک از این مراحل به حرکت جمعی و پویا در نهادهای فرهنگی – اعم از خصوصی و دولتی – نیاز است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: جهت نهادینه‌سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت و آموزش‌وپرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف موردنظر نقش بسزایی دارند.

حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در ادیان الهی است

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ترویج بی‌حجابی یکی از برنامه‌های دشمنان است، گفت: دشمنان به دنبال ازبین‌بردن عفت و حجاب در جامعه اسلامی برای رسیدن به اهداف خود هستند.

مهدی صادقی اظهار کرد: نابودی بنیان نهاد خانواده و تغییر سبک زندگی اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی با ازبین‌بردن حیا و عفت عمومی، از جمله اهداف دشمنان در جنگ ترکیبی است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در ادیان الهی است، افزود: حجاب و عفاف در جامعه سبب پایداری و دوام نهاد مقدس خانواده و آرامش اجتماع و فرد در جامعه می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی باید بااحساس مسئولیت بیشتر در جلوگیری از اشاعه بی‌حجابی در سطح جامعه فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

«حجاب» ضروریات دین اسلام بوده و انقلاب اسلامی ما نیز بر پایه حجاب و ارزش‌ها بنا نهاده و باارزش‌های دین و اسلام عجین شده است و لذا برای مقابله با توطئه دشمنان که با ابزارها و ترفندهای مختلف برای دستیابی به هدفشان تلاش می‌کنند، هوشیار بوده و این را در نظر داشت که عفاف و حجاب، حقیقتی است که نباید فراموش شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.