حجاب از حوزه‌های اصلی جنگ ترکیبی است
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
شناسه : 309607
3
امام جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: یکی از موضوعاتی که دشمنان بر روی آن برنامه‌ریزی کرده و در جنگ ترکیبی نیز به سراغ آن رفته‌اند، مقوله حجاب است.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: بانوان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رعایت مرزهای حجاب و عفاف توانسته‌اند، برنامه‌ریزی‌های نظام سرمایه‌داری غرب را برهم زنند؛ لذا امروز کینه غرب از زنان مسلمان ایرانی به اوج خود رسیده است.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: امروز حضور گسترده و روزافزون زنان در میادین تربیت علمی و اصولی، تحصیلی و ورزشی و مدیریتی چهره موفقی از زن مسلمان ایرانی به نمایش گذاشته و دشمنان نمی‌توانند این را تحمل کنند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که دشمنان بر روی آن برنامه‌ریزی کرده و در جنگ ترکیبی نیز به سراغ آن رفته‌اند، مقوله حجاب است و از این طریق می‌خواهند بانوان موفق ایران اسلامی را به انحراف بکشانند.

جلالی با بیان اینکه حجاب به معنای انزوای زنان نیست و زنان موفق ایرانی در عرصه‌های مختلف آن را نشان داده‌اند، تصریح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه یکی از مهم‌ترین ضروریات است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه ضروری است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید اصول کنشگری در عرصه عفاف و حجاب جدی گرفت و عملیاتی کرد، گفت: باید اینکه زنان آگاه، الگوی زن مسلمان را نشان داده و برای ترویج حجاب کار تحقیقی و تبلیغی کرده و خانم‌ها را باحجاب و فواید آن آشنا کنید.

جلالی اظهار کرد: تبیین اهمیت شرعی و منطقی حجاب، تبیین احساس آسایش ناشی از حجاب، حل مشکل کم پوششی در ادارات، نهی‌ازمنکر بامحبت و مدارا و اینکه اجازه نداد توهین‌کنندگان به حجاب جولان دهند، از دیگر راهکارها در این زمینه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.