جولان سگ‌های ولگرد و آرامشی که سلب می‌شود
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 309588
2
جولان سگ‌های ولگرد در کوچه‌پس‌کوچه‌های میاندوآب باعث ایجاد رعب و وحشت و بر هم زدن آرامش و آسایش زندگی مردم شده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب در حوزه مسائل شهری با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کند که یکی از این مشکلات که متأسفانه مدتی است نمود بیشتری پیدا کرده، جولان سگ‌های ولگرد است.

این روزها کمتر جایی و یا زمانی را در میاندوآب می‌توان پیدا کرد که در آن سروکله سگ‌های ولگرد پیدا نباشد و این موضوع تنها اختصاص به حاشیه شهر نیز ندارد؛ بلکه بارها مشاهده شده که میادین اصلی شهر نیز جولانگاه سگ‌های ولگرد شده است.

این افزایش قابل‌توجه سگ‌های ولگرد و پرسه‌زدن آن‌ها در کوچه و خیابان‌های شهر موجب مشکلات و نیز ایجاد نارضایتی و ترس و وحشت در بین مردم شده و صدای بسیاری از اهالی و شهروندان را نیز درآورده است.

هم چنین این سگ‌های ولگرد که آزادانه و حتی اغلب به‌صورت گروهی در نقاط مختلف شهر پرسه می‌زنند و علاوه بر ایجاد رعب و ترس، با پاره‌کردن کیسه‌های زباله چهره شهر را هم زشت می‌کنند.

انتقاد به بحران سگ‌های ولگرد

این موضوع حتی سبب واکنش امام‌جمعه میاندوآب در خطبه‌های نمازجمعه نیز شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه با انتقاد از وضعیت شهری، اظهار کرد: در این راستا ادارات و دستگاه‌های مسئول باید به وظیفه خود عمل کرده و این معضل را جمع کنند.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد در شهر جولان می‌دهند، گفت: متأسفانه سگ‌های ولگرد به‌صورت گله‌ای در میاندوآب جولان می‌دهند و در کنار آسفالت و نظافت و غیره این نیز جای تأسف دارد.

طرح معضل سگ‌های ولگرد در جلسه شورای شهر

به دنبال انتقادات گسترده از جولان سگ‌های ولگرد در معابر میاندوآب؛ روبین کلانتری عضو شورای این شهر مسئله را در جلسه هفتگی شورای شهر مطرح کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر روز بر تعداد سگ‌های ولگرد افزوده می‌شود، اظهار کرد: مردم از این وضعیت ناراضی بوده و گلایه‌مند هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه وضعیت فعلی دردآور است، افزود: باید سریعاً در این مورد چاره‌اندیشی شده و معضل جمع شود.

توضیحات معاون شهردار میاندوآب دراین‌رابطه

به دنبال این انتقادات، علیرضا طهماسبیان در جلسه شورای شهر میاندوآب در پاسخ به مسائل مطرح شده در خصوص وضعیت شهر، اظهار کرد: بارها مسائل و مشکلات مربوط را در جلسات مختلف مطرح کرده و خواستار رسیدگی شده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهردار میاندوآب افزود: سگ‌های بلاصاحب توسط شهرداری نشانه‌گذاری، جمع‌آوری و به مکان متمرکزی در یکی از شهرها انتقال داده می‌شود.

وی گفت: این افزایش تعداد سگ‌های ولگرد ناشی از انتقال از شهرهای دیگر است که باید به آن رسیدگی شود.

خطر سگ گزیدگی در کمین کودکان!

اسفندماه سال گذشته بود که احمدی مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از حمله یک سگ بلاصاحب به یک پسربچه ۴ساله در یکی از روستاهای این شهرستان و زخمی‌شدن شدید این پسربچه از ناحیه سر خبر داد.

وی گفت: میاندوآب در آذربایجان غربی از نظر حیوان گزیدگی رتبه دوم را دارد و ازاین‌رو باتوجه‌به پرسه همه‌روزه سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب این حیوانات به شهروندان از جمله آماده‌سازی محل مناسب برای زنده‌گیری آنها را انجام دهند.

به‌هرحال لازم است مسئولان امر برای رفع این مشکل راه‌حلی اساسی پیدا کنند، چراکه حرکت دسته‌ای این سگ‌ها به‌صورت گروهی موجب نگرانی و استرس و اضطراب در بین شهروندان شده که مبادا یکی از سگ‌ها به فرزندان و خانواده آنها نزدیک شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.