جوانان؛ محور و پیشران توسعه کشور
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
شناسه : 306128
3
«اعتقاد به جوانان» و استفاده از «نیروی جوان باانگیزه» به عنوان «موتور پیشران حرکت کشور» هموار از نکات مورد اعتقاد و تأکید رهبر معظم انقلاب  بوده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جوانان قشر عظیمی از جامعه ایران اسلامی را تشکیل می دهند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در همه صحنه های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده و در همه آنها نیز خوش درخشیده اند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، شرایطی فراهم شد که جوانان در همه نقاط کشور بتوانند استعدادها و توانمندی های خود را در زمینه های مختلف بروز دهند  و در میدان علم و عمل و تعهد خودی نشان دهند.

جوانان در دوران دفاع مقدس، عارفانه در جبهه‌ها شرکت کرده و میدان دار بوده و حماسه ها آفریدند و در سال های اخیر نیز در زمره مدافعان حرم در جبهه مقاومت بار دیگر حماسه آفرینی کرده و دشمنان را ناکام گذاشتند.

در واقع انقلاب اسلامی، اعجازی در تحول جوانان ایجاد کرد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی بر روی همین تحول جوانان برنامه ریزی کرده و می خواهند جوانان را از مسیر انقلاب و دین منحرف سازند.

تاکید بر رفع دغدغه های جوانان

در این زمینه نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی که ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را نیز بر عهده دارد، به خبرنگار ما گفت: مجلس همواره به دنبال حل مشکلات جوانان بوده و در این زمینه نیز مصوبات خوبی داشته است.

مهدی عیسی زاده با تاکید بر رفع دغدغه ها جوانان، اظهار کرد: باید بتوانیم نیاز جوانان برای تامین مسکن، اشتغال و درآمد را رفع کنیم.

وی هم چنین با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال توطئه و نیرنگ بوده و دست از دشمنی برنمی‌دارند، افزود: دشمن با امپراطوری رسانه ای از یک طرف ذهن جوانان را نشانه گرفته و با جنگ اقتصادی از طرف دیگر به دنبال ناامیدی و مایوس کردن مردم است و لذا لازم است در این زمینه هوشیار باشیم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی هم چنین در مورد مصوبات به عنوان مشوق برای فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۲، گفت: تشویق جوانان به فرزندآوری از جمله ضروریات جامعه است ضمن اینکه هم جوانان و هم خانواده آنها به دلیل عِرق به وطن باور دارند آینده کشور باید به دست توانای آنها ساخته شود.

عیسی زاده گفت: مهمترین اصولی که باید در خصوص ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری مدنظر قرار گیرد ایجاد بستری برای تامین مسکن، اشتغال و کسب درآمد مکفی برای آنها است.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم نیاز جوانان برای تامین مسکن، اشتغال و درآمد را رفع کنیم قطعا از ازدواج استقبال کرده و خودبخود برای فرزندآوری و چند فرزندی نیز اقدام می‌کنند.

مشارکت جوانان، کلید توسعه و پیشرفت کشور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه جوانان در جامعه می گوید: برنامه ریزی درست و هدفمند و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای جوانان در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی، علمی، ورزشی جزو مبانی توسعه یافتگی هر کشور است.

علی پیام ادامه داد: برنامه ریزی درست و هدفمند و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای جوانان در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی، علمی، ورزشی جزو مبانی توسعه یافتگی هر کشور است.

وی به برخی از ویژگی های مهم قشر جوان اشاره و تصریح کرد: تشکیل گروه ها و انجمن های مختلف با حضور جوانان جهت شکوفا شدن استعداد جوانان ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب گفت: جوانان با تشکیل سازمان های مختلف مردم نهاد زمینه های شکوفه شدن استعداد ها و علمی شدن اهداف و برنامه های خود کمک کنند.

 اعتقاد به جوانان؛ موتور پیشران حرکت کشور

«اعتقاد به جوانان» و استفاده از «نیروی جوان باانگیزه» به عنوان «موتور پیشران حرکت کشور» هموار از نکات مورد اعتقاد و تأکید رهبر معظم انقلاب  بوده است. همچنین، یکی از مسائل مهمی که رهبر انقلاب اسلامی همواره در جلسات کاری و دیدارهای مختلفی که با مسئولان کشوری و لشگری برگزار می‌کنند بر آن تأکید دارند، مسأله‌ی «خودباوری» و «اعتقاد به وجود راه حل مشکلات در درون کشور» است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.