جهاد تبیین و اُمیدآفرینی، رسالت‌های مجالس حسینی و قرآنی است
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
شناسه : 310338
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: آرمان‌نمایی، مقاومت‌سازی و اُمیدآفرینی در جامعه، اصلی‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های مجالس حسینی و قرآنی تراز انقلاب در شرایط امروزی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: قران کریم و اهل‌بیت (ع) دو سرمایه شیعیان هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: اهل‌بیت (ع) در کنار قرآن قرار دارند و به ما امر کردند که به هر دو تمسک کنیم.

وی با بیان اینکه مادامی که به هر دو تمسک کنیم گمراه نمی‌شویم پس باید به هر دو تمسک کرد، گفت: اگر کسی به یکی از این امر بزرگ تمسک کرد و ارتباط برقرار کرد و با دومی ارتباط برقرار نکرد گمراه خواهد شد و اگر کسی به قرآن تمسک کند و عترت را رها کند ممکن است گمراه شود و اگر کسی تنها به عترت تمسک کند و قرآن را رها کند تضمینی نیست که چنین شخصی به گمراهی و اشتباه دچار نشود.

جلالی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند که عترت و قرآن تا قیامت در کنار یکدیگر هستند، تصریح کرد: این دو ثقل از هم جدا نمی‌شوند تا در حوض بر من وارد شوند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: از حدیث ثقلین، عصمت اهل‌بیت (ع) معلوم می‌شود، چراکه رسول خدا (ص) فرمودند به این دو چیز گران‌بها تمسک کنید، و هیچ قید و شرطی برای تمسک‌کردن بیان نکردند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) مبیّن و مفسّر قرآن هستند، اظهار کرد: از این روایت فهمیده می‌شود اهل‌بیت پیامبر (ص) می‌توانند به‌صورت کامل و بدون اشتباه اسلام را تفسیر و قرآن را تبیین و جامعه را رهبری کنند.

جلالی با اشاره به اینکه دشمنان و شیاطین انسی و جنی واقف به این مطلب هستند فلذا حملات خود را به این دو امانت گران‌بها کم نمی‌کنند، تصریح کرد: این قرآن سوزی‌ها و اخیراً بعضی از بازماندگان یزیدیان که اقدام به آتش‌زدن پرچم سیدالشهدا (ع) کردند و بعضی‌ها اقدام به شادی و رقص و آواز می‌کنند، نشانه این است که دشمن پی به منبع قدرت تشیع برده و می‌خواهد تقدس‌زدایی کرده و تضعیف کند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه این اقدامات چهره زشت عاملین را آشکار کرد و آنها رسوا خواهند شد، تصریح کرد: این اقدام آنها نشان‌دهنده اوج خباثت و عناد آنها نسبت به ریشه‌دارترین و مقدس‌ترین ارزش‌های جامعه اسلامی است.

جلالی افزود: تمرکز هجمه دشمنان بر دستگاه عزای حسینی (ع) و قرآن کریم، گویای عمق اثربخشی این دو در احیاء و ابقای فرهنگ دینی در جامعه و ارتقای سطح معنویت و تدین در بین مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون دشمن در وضعیت جنگی ترکیبی با محوریت جنگ شناختی قرار گرفته است، گفت: آرمان‌نمایی، مقاومت‌سازی و اُمیدآفرینی در جامعه، اصلی‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های مجالس حسینی و قرآنی تراز انقلاب در شرایط امروزی است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: چنین حرکاتی نشان‌دهنده بی‌منطقی، اضمحلال، درماندگی و خلع سلاحی جریان باطل در مقابل پیشروی جریان حق و پیروزی‌های چشمگیر جبهه انقلاب اسلامی است.

جلالی گفت: دستگاه ظلم می‌خواهد ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﺧﻮﺩ (مانند با تبلیغات رسانه‌ای) ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺯد، ﻭﻟﻲ خدانور ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻞ می‌کند ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺧﻮﺵ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ!

وی گفت: دشمن باید بداند” یِلْ یاتار، طوفان یاتار/یاتْمازْ حسینین پرچمی؛دیده‌ی دوران یاتار/یاتماز حسینین پرچمی”.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.