جنگ نرم علیه جایگاه زن و خانواده/ دشمن به دنبال الگوسازی غربی برای بانوان ایرانی است
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۰۴
شناسه : 298388
4
دشمنان در جنگ نرم و فرهنگی که علیه ایران اسلامی دنبال می کنند، به دنبال سست کردن جایگاه زن در خانواده بوده و به بهانه های مختلف سعی دارند تا شخصیت و جایگاه زن را زیر سوال برده و جایگاه زن را که محور اصلی خانواده است، متزلزل ساخته و الگوی غربی برای بانوان ایرانی معرفی نمایند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز سالروز ولادت با سعادت صدیقه طاهره، دخت نبی اسلام، همسر امیرالمومنین حضرت علی(ع)، أم الائمه، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، روزی که در تقویم کشورمان به نام مادر نام گرفته است.

اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به نام روز مادر و روز زن نام گرفته است، نشان دهنده جایگاه واهمیت مقام و جایگاه مادر و زن در اسلام است و چه بسا اگر روزی باید روز مادر یا روز زن نامگذاری شود، چه روزی بهتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که گل سرسبد تمام بانوان عالم بوده و تنها زنی که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم بوده و پیامبر گرامی اسلام(ص) به او لقب «اُم ابیها» داده اند.

 در دین مبین اسلام، مقام زن و مرد برابر بوده و تمامی واجباتی که برای مرد وجود دارد در مورد زن هم وجود دارد اما تفاوت هایی در مسئولیت هایی که اسلام برعهده هر یک از زن و مرد گذاشته، وجود دارد و از سوی دیگر اسلام به زنان حقوق و امتیازاتی را داده است که او تحت هیچ دین و یا نظام قانونی دیگری از آنها برخوردار نبوده است.

اما در حالی که اسلام نگاه معنوی و آسمانی به زن دارد غرب نگاه کالایی و ابزاری به زن داشته و درهمین راستا است که دشمنان در جنگ نرم و فرهنگی که علیه ایران اسلامی دنبال می کنند، به دنبال سست کردن جایگاه زن در خانواده بوده و به بهانه های مختلف سعی دارند تا شخصیت و جایگاه زن را زیر سوال برده و جایگاه زن را که محور اصلی خانواده است، متزلزل ساخته و الگوی غربی برای بانوان ایرانی معرفی نمایند.

برنامه ریزی دشمنان برای نابودی ارزش های دینی و اسلامی

امام جمعه میاندوآب در این زمینه اظهار کرد: دشمنان امروز تمام برنامه ریزی خود را برای نابودی ارزش های دینی و اسلامی ما به کار گرفته و برای این کار نیز با استفاده از جنگ نرم وارد کارزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: بانوان باید حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی خویش قرار دهند و سبک زندگی بانوان ما باید سبک زندگی فاطمی باشد.

وی با اشاره به اینکه چادر به عنوان حجاب برتر و نماد عزت، اسلام و حمایت و پیروی بانوان از حضرت زهرا(س) است، گفت: دشمن امروز از راه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی وارد شده و سعی دارد آرام آرام برنامه ها و اهداف خود را در میان خانواده های ایران اسلامی پیاده کند.

حسن زاده به وظایف بانوان بر اساس دین مبین اسلام و آموزه های دینی اشاره و تصریح کرد: اسلام با حضور مشارکت و بانوان در عرصه های اجتماعی مخالف نیست ولی در این میان بانوان باید از وظیفه اصلی آنها که همانا همسرداری و تربیت فرزندان هست، غافل نشوند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه حفظ اتحاد، ایجاد صمیمت و مهربانی در خانواده از دیگر وظایف بانوان است، اظهار کرد: بانوان نباید از وظایف اصلی خود غافل شوند و باید همواره در راستای عمل به وظایف دینی خود عمل کنند.

 جایگاه مادر باید در جامعه حفظ شود

امام جمعه چهاربرج نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و با بیان نقش محوری مادر در خانه و خانواده، اظهار کرد: جایگاه مادر باید در جامعه حفظ شود تا نسلی تاثیر گذار بوجود آید.

حجت الاسلام اصغر جلالی  افزود: امروز دشمن در جنگ فرهنگی و نرم، جایگاه مادر و خانواده را نشانه گرفته است.

وی گفت: دشمن در کنار راهبرد تغییر الگوها و نظام آموزشی، در بعد خانواده نیز به این راهبرد رسیده که برای ﺑﺮﺍﯼ از بین بردن خانواده، کافی است ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻥ و مادر بشکند.

نگاه کالایی و ابزاری غرب به زن

یکی از کارشناسان حوزه مسائل اجتماعی نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، گفت:  بانوان نقش محوری و اساسی در جامعه بر عهده دارند و  اسلام نیز نگاه متعالی و والا و اجتماعی به زن دارد.

خیری افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی بوده و هفته زن نیز فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ فاطمی در میان این قشر است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

 وی با بیان اینکه اسلام نگاه متعالی و معنوی به زن دارد و این نگاه در هیچ دینی دیده نمی شود، اظهار کرد: نگاهی که در غرب به زن می شود با نگاهی که در اسلام به زن وجود دارد متفاوت است، در نگاه اسلام زن از جایگاهی برابر با مرد برخوردار است ولی در نگاه غربی به زن به چشم یک کالا و ابزار نگاه می شود که این موضوع در سینما و… مشهود است.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه مادران نقش اصلی در تربیت فرزندان دارند، تصریح کرد: امروز دشمنان می خواهند از طریق شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، جایگاه و ارزشی که زن در اسلام و کشور ما را دارد، بگیرد و لذا هر روز دست به توطئه و اقدام جدیدی در راستای دست یابی به اهداف خود می زنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.