جمهوری اسلامی در نظم نوین جهانی باید نقش فعال خود را ایفا کند
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
شناسه : 312882
4
 امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: امروز جهان وارد مرحله‌ای حساس و سرنوشت‌ساز شده و جمهوری اسلامی باید در شکل‌دهی این نظم جدید، نقش فعال خود را ایفا کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در چهاربرج، اظهار کرد: دشمن هیچگاه دست از دشمنی برنداشته و همواره به دشمنی خود با ما ادامه می‌دهد.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه لحظه‌ای نباید از حیله و نیرنگ دشمنان غفلت کنیم، افزود: چه در جنگ و چه در صلح، این ساده‌اندیشی و ساده‌لوحی است که تصور کنیم جهان‌خواران به‌ویژه آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته است.

وی گفت: در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنی با اسلام و ملت‌های مسلمان موج می‌زند و این را طول تاریخ به عینه مشاهده می‌کنیم.

جلالی با بیان اینکه صبر و ایمان نکته کلیدی در مقابل دشمنان است، تصریح کرد: باید برای شکستن نقشه‌ها و فتنه‌های این دشمن بشریت و جلوگیری از آسیب‌زدن این بلای عالم، به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: باید در این راه مبارزه با دشمنان مجاهدت کرد وگرنه بلایی فراتر از بلاهایی که بر سر کشورهای همسایه آورده‌اند بر سر ما خواهند آورد .

وی با بیان اینکه مبارزه با نقشه‌های استکبار، مصداق مجاهدت است، گفت: باید دشمن و نقشه‌های دشمن را شناخت و دست دشمن را خواهد و دانست که چه می‌خواهد بکند و سپس برنامه‌ریزی مناسب برای مبارزه با اهداف دشمنان داشت.

جلالی با تأکید بر اینکه امروز زمان دفاع و انفعال نیست؛ بلکه باید حالت مطالبه و هجوم داشته باشیم، افزود: مبارزه شامل دفاع و هجوم بوده و یک‌وقت لازم است انسان در مواضع دفاعی قرار بگیرد و یک‌وقت هم لازم است در مواضع هجومی قرار بگیرد.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: در هر دو حالت دفاعی و هجومی هدف مبارزه با برنامه‌های استکبار که دشمن اساسی و اصلی هم در این منطقه و هم در کلّ منطقه اسلامی بوده، است.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان وارد مرحله‌ای حساس و سرنوشت‌ساز شده و جمهوری اسلامی باید در شکل‌دهی این نظم جدید، نقش فعال خود را ایفا کند، تصریح کرد: حفظ و گسترش حاکمیت اسلام و تبلیغ آن، ترویج روحیهٔ جهاد و شهادت‌طلبی، ایجاد و تقویت روحیه امید در بین جوامع اسلامی، اعتمادبه‌نفس ملی کشورهای اسلامی و بی‌اعتمادی به دشمن و داشتن دولت‌های اسلامی قوی در کشورهای اسلامی از عناصر اصلی شکل‌دهی جدید جهانی از طرف ایران اسلامی هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه افکار اسلامی و این انقلاب اسلامی باید صادر شود، افزود: آمریکا، اروپا و صهیونیسم از این موضوع و خط سرخ حسینی و خط سبز مهدوی واهمه دارند.

جلالی با اشاره به اینکه در اندیشه اسلامی، مؤلفه «جهاد در راه خدا» مهم‌ترین لازمه حرکت جامعه اسلامی جهت حاکمیت اسلام و به دست‌گرفتن سرنوشت جامعه اسلامی توسط خود آنها است، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز آن را مؤلفه بنیادین و شاه‌کلید عبور از بحران‌های پیش روی نظام اسلامی در دهه‌های اخیر دانسته‌اند و بر لزوم تلقی درست مردم و مسئولان از جایگاه رفیع و محوری مجاهدان در جامعه اسلامی تأکید کردند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.