جمهوری اسلامی، بی بدیل ترین نظام سیاسی قرن/۱۲ فروردین، روزی که آرمان های انقلاب و مردم تحقق یافت
۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
شناسه : 299561
11
روز ۱۲ فروردین ۵۸ ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت و حکومتی پایه ریزی شد  که شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را تحقق بخشید و ارزش های دینی و الهی را در جامعه حاکم ساخت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به رهبری خمینی کبیر، دنیا را تکان داد و مردم ایران را از روزهای سخت، خفگان، استبداد، ظلم و اوج محرومیت و زیر سلطه استکبار و طاغوت به بیرون کشید.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سرآغازی شد برای اقتدار و عزت مردم ایران اسلامی که برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، یکی از مهم ترین موضوعات انتخاب نظام سیاسی بود که در واقع مردم باید باید سرنوشت خود را تعیین می کردند و لذا در ۱۲ فروردین ۵۸ مردم پای صندوق های رای رفته و یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین روزهای انقلاب شکل گرفت.

تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر از روزهای مهم و سرنوشت ساز است که در دفتر تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است و روز ۱۲ فروردین ۵۸ نیز یکی از مهم ترین این روزها است که مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای و رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی سرنوشت خود را تعیین کردند و امروز نیز پس از گذشت ۴۳ سال از آن روز تاریخی، هنوز هم که هنوز است مردم پای آرمان های این انقلاب اسلامی بوده، هستند و خواهند بود.

روز ۱۲ فروردین ۵۸ ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت و حکومتی پایه ریزی شد  که شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را تحقق بخشید و ارزش های دینی و الهی را در جامعه حاکم ساخت و شکوفه آزادی ملت غیور ایران که در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شده بود، در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید.

مردم ایران اسلامی نظامی می خواستند که متکی به رای مردم بوده و ارزش های الهی و قرآنی در تمامی شئون حاکمیت آن جاری بوده و استقلال و آزادی را برای آنها به ارمغان آورد و این ویژگی ها در جمهوری اسلامی تبلور می یافت که عبارت است از اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رای مردم در سرنوشت خود و کلیه امور اجرایی کشور به گونه ای که  ارزش های الهی و قرآنی بر آن حاکم باشد.

 در ۱۲ فروردین مردم مسیر معنویت و عبودیت را انتخاب کردند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با اروم نیوز در این زمینه، اظهار کرد: دوازدهم فروردین مصادف با روز جمهوری اسلامی است که اکثریت مردم در این روز با رای مثبت به جمهوری اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند.

وی با بیان اینکه  در ۱۲ فروردین مردم با آزادی کامل مسیر معنویت و عبودیت را انتخاب کردند، افزود: این انتخابات نشان داد که مردم سالاری در کشور از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی رعایت می شود و اکثریت قریب به اتفاق مردم به جمهوری اسلامی علاقه دارند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: موفقیت های نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب بسیار چشمگیر بوده و لازم است دستاورد های نظام جمهوری اسلامی بخوبی برای نسل جدید و آیندگان تبیین شود.

قریشی تصریح کرد: دشمنان و معاندان در طول این سالها درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی هستند که لازم است دستاوردها و موفقیت های کسب شده بیش از پیش تبیین شود.

نظام جمهوری اسلامی، بدیل ترین نظام سیاسی

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اهمیت ۱۲ فروروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است در این روز بارأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به‌نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری افزود: در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

وی گفت: امام خمینی با آن دوراندیشی که داشتند گفتند جمهوری اسلامی باید به رأی مردم گذاشته شود نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر یعنی سیستم حکومتی ایران به‌عنوان نظام مطرح شد و مردم نیز آن را برگزیدند و به‌صورت جمهوری و با انتخاب مردم است.

شبستری با بیان اینکه محتوای نظام جمهوری اسلامی، دینی و اسلامی است، تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی مانند بعضی از سیستم‌های حکومتی نیست که هیچ ارتباطی با دین ودیانت نداشته باشد بلکه محتوای آن حکومت دینی و اسلامی است.

وی ادامه داد: ولایت‌فقیه نماد اسلامیت نظام و انتخاباتی که از طریق انتخاب نمایندگان و انتخاب رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دولت و رئیس قوه مجریه و نیز انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی نمادهای جمهوریت نظام است که در هیچ کجای جهان شناخته‌شده نیست و نظر و مانندی ندارد و برای اولین بار در ایران این سیستم تجربه می‌شود.

 جمهوریت و اسلامیت، دو اصل مهم نظام اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: سالروز اعلام رسمی نظام جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸یکی از مهم‌ترین افتخارات نظام است.

حجت‌الاسلام ناصر آقایی اظهار کرد: مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جهانیان اثبات کردند که خودشان می توانند تصمیم درستی برای کشور خود با تکیه بر آموزه های دینی و اسلامی بگیرند.

وی با بیان اینکه، ۱۲ فروردین سال ۵۸ مصداق بارز میزان رای ملت است، چرا که مردم خواستند و توانستند با رای ۹۸ درصدی به نظام جمهوری اسلامی “آری” بگویند، افزود: نظام جمهوری اسلامی که مردم  در رفراندوم و همه پرسی به آن آری گفتند  نظامی است که رکن‌های اصلی آن را جمهوریت، مردم‌سالاری و اسلام  تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.