جلوه های ناب خدمت رسانی به محرومان در امتداد مسیر بعثت/ از اهدای جهیزیه تا افتتاح مسکن مددجویی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۱
شناسه : 299095
2
در ایامی که مصادف با مبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) بود، بار دیگر شاهد موج خدمت رسانی به محرومان جامعه و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بودیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، کمک به محرومان، نیازمندان و دستگیری از مستضعفان وتامین نیازمندی‌های آنان ازجمله بارزترین شاخصه‌های  پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده است.

مبنای نظام اسلامی هم که امام خمینی(ره) آن را بنیانگذاری کرده اند برمبنای سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده که کمک به محرومان، نیازمندان و دستگیری از مستضعفان در اولویت این نظام اسلامی قرار داشته است.

در این راستا نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه را در بخش هایی عهده دار شدند و این نهادها نیز از منابع دولتی و یا با همکاری سایر نهادها از جمله سپاه و بسیج و کمک خیرین و مردم به یاری محرومان جامعه می شتابند و در جایی مسکن می سازند و در جایی برای بی بضاعتان و قشر محروم جهازیه و اقلام مورد نیاز را تامین می کنند.

این روزها هم که مصادف با ایام رجبیه ومبعث پیامبرگرامی اسلام(ص) هستیم، بار دیگر شاهد موج خدمت رسانی به محرومان جامعه بوده که این خدمت رسانی، شیرینی این ایام را دو چندان می کند.

رسیدگی به محرومان از اولویت های مهم نظام اسلامی است

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از تعالیم دینی است، اافزود: مبنای حکومت اسلامی که امام خمینی(ره) و خبرگان در قانون اساسی تدوین کرده اند، برمبنای حکومت الهی و نبوی بوده است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بر مبنای پیام نبی مکرم اسلام(ص)، مبناها را پی ریزی کردند که از جمله این مبانی کمک به مستضعفان بود که با تاسیس کمیته امداد شکل گرفت و یا رسیدگی به معلولین با تاسیس بهزیستی و با تاسیس بنیاد مستضعفان کمک به بی خانمان ها و… پایه ریزی شد.

حسن زاده با بیان اینکه تمام مبانی که در اسلام برای حکومت اسلامی وجود دارد در ابتدای انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی(ره) به شکل های مختلف پایه ریزی شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در امتداد حکومت نبوی و علوی است.

اهدای هفت سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی کمیته امداد

در این راستا به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، هفت سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند میاندوآب باحضور مسوولان اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب در آیین اهدای این تعداد جهیزیه به خبرنگار زرین خبر گفت: برای هر کدام از این جهیزیه‌ها، ۴۰۰ میلیون ریال از منابع امدادی هزینه شده‌است.

سرمست چوپان نژاد افزود: این جهیزیه ها پنج قلم شامل یخچال، جارو برقی، اجاق گاز، تلویزیون و ماشین لباسشویی بود.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۹ دستگاه آبگرمکن هر کدام به ارزش ۴۰ میلیون ریال در مناطق مختلف بین نیازمندان میاندوآب توزیع شد.

افتتاح هشت واحد مسکن مددجویی بهزیستی

هم چنین در این ایام شاهد افتتاح هشت مسکن مددجویی تحت پوشش بهزیستی نیز بودیم که در این زمینه رئیس اداره بهزیستی میاندوآب به خبرنگار زرین خبر گفت: به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، هشت واحد مسکن مددجویی تکمیل و تحویل مددجویان شد.

علی کریمی اظهار کرد: این هشت واحد مسکن مددجویی در روستاهای بخش مرکزی میاندوآب برای مددجویان تحت پوشش احداث و تحویل شد.

رئیس اداره بهزیستی میاندوآب افزود: میانگین زیر بنای هر واحد ۷۵مترمربع واعتبار هزینه شده نیز۱۲میلیارد ریال بوده که چهارمیلیارد ریال به صورت بلاعوض توسط اداره‌ بهزیستی ومابقی تسهیلات بانکی و آورده شخصی است.

وی گفت: تمامی مراحل احداث یکی از این واحدها درروستای مروان کندی ومبلغ دومیلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده توسط قرار گاه خاتم الانبیا(ص) وبسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه میاندوآب بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.