جلسه طرح سوال و استعفای شهردار میاندوآب/شهردار جدید و سرپرست شهرداری میاندوآب انتخاب شدند
۰۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
شناسه : 287521
8

در جلسه فوق العاده شورای شهر میاندوآب ضمن پذیرش استعفای رسول ملکی شهردار، وحید اصغری پور با رای اکثریت اعضا به عنوان سرپرست شهرداری میاندوآب انتخاب شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه بررسی طرح سوال از شهردار میاندوآب امروز با حضور فرماندار و اعضای شورای شهر در جلسه فوق العاده این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه طبق ماده28 برخی از اعضای شورای شهر، سوالاتی از شهردار مطرح کرده اند، اظهار کرد: سوالات اعضای سوال کننده به شهردار این شهر چندین بار به صورت شفاهی و تکی اعلام شده و در نهایت در این مرحله به صورت مکتوب ارائه شده و ۲۸ اسفند ماه مهلت پاسخگویی شهردار به پایان رسید.

فخرالدین آذریان گفت: به دلیل فرارسیدن ایام نوروز با نظر اکثریت اعضا مقرر شد جلسه بررسی طرح سوال در جلسه فوق العاده شورای شهر امروز بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه شهردار به صورت مکتوب به سوالات پاسخ داده و اعضا نیز آن را دیده اند، افزود: بر اساس صحبتی که داشته ایم، پاسخ سوالات اعضا را قانع نکرده است.

رئیس شورای شهر میاندوآب تصریح کرد: از سوی دیگر شهردار استعفایی توسط یکی از اعضا تقدیم کرده اما با توجه به عدم طرح در دستور کار جلسه، همه چیز منوط به رای و نظر اعضای شورای شهر است.

بعد از سخنان رئیس شورای شهر، اکثریت اعضای شورای شهر به قید دو فوریت بررسی استعفای شهردار بعد از نتیجه طرح سوال از شهردار رای دادند.

هر کس انتخاب شورا باشد از وی حمایت می کنیم

در ادامه این جلسه فرماندار میاندوآب در سخنانی با اشاره به اینکه شورای شهر در مورد شهردار تصمیم می گیرد، اظهار کرد: استعفا و یا چیز دیگر فرقی ندارد، امروز مجموعه شهرداری و شورای شهر به مرحله و نتیجه ای رسیده که به گونه ای دیگر کار ادامه یابد.

مهدی قهرمانی با بیان اینکه ما وظیفه نظارتی داریم، گفت: پسماند یکی از مشکلات ما بوده و در کنار آن تخریب آسفالت ها بعد از مدتی اندک و… را اذهان عمومی نمی توانند قبول کنند.

وی افزود: در بحث ساحل سازی ایراداتی داشتیم که اگر به موقع ورود پیدا نمی کردیم اجحاف در بیت المال می شد.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه به سراغ کسانی برویم که دلسوز هستند، اصریح کرد: هر کس انتخاب شورا باشد از وی حمایت می کنیم.

شهرداری و شورای شهر به تنهایی قادر به حل معضل پسماند نیستند

در ادامه این جلسه احد غفاری، عضو شورای شهر در  سخنانی با بیان اینکه همشهریان از وضعیت پسماند و زباله های شهری گله مند هستند، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر به تنهایی قادر به حل معضل پسماند نیستند.

وی افزود: از فرماندار میاندوآب درخواست می کنم برای حل مشکل پسماند و زباله های شهری میاندوآب تصمیم جدی گرفته و دستور ویژه ای به ادارات و دستگاههای ذی ربط برای حل این معضل صادر فرمایند.

همکاران از سوالات قانع و با استعفای شهردار موافقت شود

داریوش عسگری دیگر عضو شورای شهر میاندوآب نیز گفت: پاسخ شهردار به سوالات در موعد مقرر بوده و استعفای شهردار نیز در موعد مقرر انجام شده است.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه تایید نتیجه طرح سوال منوط به نظر هیئت تطبیق است و این موضوع شهرداری را با توجه به استعفای شهردار با چالش مواجه می سازد، اظهار کرد: خواهشمندم اگر مقدور باشد همکاران از سوالات قانع و با استعفای وی موافقت شود تا سریعتر امورات پیگیری شود.

 پاسخ ها قانع کننده نیست

جهانگیر قاسم زاده نیز در این جلسه با بیان اینکه پنج عضو شورای شهر بعد از چند بار طرح شخصی سوال خود از شهردار به ارائخ طرح سوال از وی رسیدند، افزود: سوالات در 23 بند تحویل وی شده و پاسخ ها را نیز مطالعه کردم ولی از پاسخ ها قانع نشدم و طفره روی است.

این عضو شورای شهر میاندوآب افزود: شهردار از 29ام کارتابل خود را بسته است و الان استعفا داده، این استعفا چه معنایی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از سوالات ما در خصوص ساحل سازی بود که فرماندار نیز ورود پیدا کرده است، گفت: امروز با حساسیت موضوعاتی مانند پسماند که عامل آن ضعف مدیریت شهری، روبرو هستیم.

قاسم زاده با اشاره به اینکه وقتی اسناد و مدارک و فیلم موجود است، چگونه می توان قانع شد، تصریح کرد: اگر پاسخ سوالات برای همه قانع کننده باشد، وارد مرحله بررسی استعفا می شویم.

این عضو شورای شهر میاندوآب  تصریح کرد: پسماند یک معضل است که همه شبانه روز درگیر هستیم.

وضعیت شهر ما را به این مرحله کشانده است

مرتضی نجفی نیز در این جلسه با بیان اینکه در همه امور اول رضای خدا را در نظر بگیریم، اظهار کرد:هیچ اختلاف شخصی نداریم و همه با ملکی دوست هستیم ولی اکنون وضعیت شهر ما را به اینجا کشانده است.

این عضو شورای شهر میاندوآب با اشاره به اینکه 6 ماه است به شهردار اعلام کرده ایم که کارها پیش نمی رود، گفت: این شرایط به مصلحت شهر نبوده و  وضعیت فعلی جوابگو نیست.

شهردار هر چه در توان داشته، انجام است

غیب الله رحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح سوال و استیضاح حق شوراست، افزود: دوستی ها را حفظ کنیم و رای و نظر نیز با اکثریت بوده و همه مطیع هستیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه در این مدت شهردار هر چه در توان داشته، انجام است، اظهار کرد: همه در خدمت وی بودیم و برخی کارها انجام گرفت که جای تقدیر دارد.

وی افزود: امروز نیز با همدلی در راستای آبادانی و توسعه گام برخواهیم داشت.

با التماس به این و آن نمی شود شهر را مدیریت کرد

تراب قهرمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ملکی و شهرداران ادوار تشکر می کنم، افزود 6 ماه است به شهردار در مورد شرایط و مشکلات توصیه و سوالات را مطرح می کنیم.

این عضو شورای شهر میاندوآب گفت: تنظیف و خدمات شهری و پسماند وضعیت خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه ملکی هر چه در توان داشت، گذاشت، تصریح کرد: با التماس به این و آن نمی شود شهر را مدیریت کرد.

شهردار جدید و سرپرست شهرداری میاندوآب انتخاب شدند

در ادامه این جلسه آذریان رئیس شورای شهر با بیان اینکه در این جلسه با قید دو فوریت هم استعفای شهردار، هم سرپرست و هم شهردار را انتخاب و به رای می گذاریم، گفت: از زحمات ملکی تقدیر می کنیم ولی اعضا از پاسخ های وی قانع نشدند.

رئیس شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه قبلا موضوع استعفای وی را با توجه به شرایط جسمانی با وی مطرح کردیم ولی شرایط اجازه نداد، اظهار کرد: خیلی وقت پیش درخواست استعفای وی را داشتیم که امروز مطرح شد.

وی گفت: چند گزینه برای شهرداری داریم و امروز نیز شهردار جدید انتخاب می شود.

در ادامه این جلسه ضمن پذیرش استعفای رسول ملکی شهردار، وحید اصغری پور با رای اکثریت اعضا به عنوان سرپرست شهرداری میاندوآب انتخاب شد.

هم چنین در ادامه جلسه با رای پنج عضو شورای شهر، حسن فتحعلی پور به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.