جشن عقد زوج میاندوآبی در زادگاه شهید مهدی باکری
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
شناسه : 311986
2
مراسم جشن عقد زوج میاندوآبی در زادگاه شهید مهدی باکری برگزار شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، در ایام مبارک هفته وحدت و سالروز ولادت باسعادت حضرت ختمی‌مرتبت، محمد مصطفی (ص) و مظهر رافت و رحمت الهی و نیز ولادت باسعادت فرزند خلف ایشان، رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع)، زوج میاندوآبی مراسم عقد خود را در زادگاه شهید باکری برگزار کردند.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده امام‌جمعه شهرستان میاندوآب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم جعفری رئیس عقیدتی سیاسی اتکا برگزار شد.

خطبه عقد این زوج جوان توسط امام‌جمعه میاندوآب جاری شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده با تمجید از این حرکت معنوی این زوج و خانواده‌های آنها، گفت: باید جوانان ما در هر لحظه زندگی خویش شهدا را الگو قرار دهند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر جوانان باید اینکه در هر لحظه از زندگی یاد و خاطره شهدا سرمش و الگو قرار دهند، افزود: جوانان را به برگزاری چنین مراسماتی توصیه و تشویق می‌کنیم.

وی گفت: باید ازدواج آسان و چنین مراسماتی در بین جوانان ترویج شود و خانواده‌ها نیز به این سمت حرکت کنند.

حجت‌الاسلام جعفری نیز در این مراسم ضمن تبریک ازدواج این زوج خوشبخت، اظهار کرد: ما همیشه و در همه حال برای برگزاری چنین مراسمات در این مکان استقبال می‌کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی اتکا آذربایجان غربی افزود: زوج‌های جوانی که قصد انجام مراسم عقد بر زادگاه شهید مهدی باکری را دارند می‌توانند با هماهنگی قبلی این مراسم را در این مکان برگزار کنند.

این زوج نیز در گفتگویی که با خبرنگار ما داشتند، اظهار کرد: در راستای ترویج ازدواج آسان و عمل به منویات مقام معظم رهبری و هم چنین گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام به این کارکرده و جشن عقد خود را در زادگاه شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان برگزار کردند.

خانه پدری شهید باکری در میاندوآب جزو میراث تاریخی – فرهنگی کشور ثبت شده است.

شهید مهندس مهدی باکری در ۳۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب به دنیا آمد.

از جمله عملیات که شهید باکری در آنها شرکت نمود می‌توان به فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر و خیبر اشاره کرد.

شهید مهدی باکری، تبلور غیرت آذربایجان در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در «عملیات بدر» به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول به خطرناک‌ترین صحنه‌های کارزار وارد شد و درحالی‌که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.