جشن شکوفه‌ها، نقطه آغاز تحصیل برای ۴۳۵۰ کلاس‌اولی در میاندوآب
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
شناسه : 311366
2
هم‌زمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها در مدارس ابتدایی دوره اول در میاندوآب برگزار و شکوفه‌های خندان راهی کلاس‌های درس شدند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، همه ساله در آستانه مهرماه، دانش‌آموزان کلاس‌اولی زودتر از سایر دانش‌آموزان راهی مدرسه شده و در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

امروز در همه مدارس ابتدایی کشور شاهد برگزاری جشن شکوفه‌ها هستیم که دانش‌آموزان کلاس‌اولی با گل و خنده برای نخستین‌بار قدم به کلاس درس گذاشته و پشت نیمکت‌ها می‌نشیند.

در این روز می‌توان شوروشوق حاصل از رفتن به مدرسه و پای گذاشتن در کلاس درس را برای اولین‌بار در نزد نوآموزان و دانش‌آموزان کلاس اولی در این روز مشاهده کرد، شور و شوقی که در همه جای کشور دیده می‌شود.

در میاندوآب هم مانند همه شهرهای کشور، مراسم جشن شکوفه‌ها همه ساله باشکوه خاصی در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم در تمام مدارس ابتدایی میاندوآب برگزار و شکوفه‌های خندان راهی کلاس‌های درس شدند.

چهارهزار و ۳۵۰ دانش‌آموز کلاس اولی در میاندوآب بهار تعلیم‌وتربیت را آغاز کردند

در همین حال معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه مراسم روز جشن شکوفه‌ها در میاندوآب نیز هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی برگزار شد، گفت: در میاندوآب بیش از چهارهزار و ۳۵۰ دانش‌آموز کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها حضور یافته و بهار تعلیم‌وتربیت را آغاز کردند.

رستم وکیلی اظهار کرد: امسال بیش از ۲۷ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در شهرستان میاندوآب ثبت‌نام کرده‌اند که چهار و ۳۵۰ نفر دانش‌آموز، کلاس اولی هستند.

وی افزود: در شهرستان میاندوآب ۲۱۵ مدرسه دولتی و ۳۲ مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی فعالیت دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش‌وپرورش میاندوآب با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: امیدواریم دانش‌آموزان کلاس اولی شروعی خاطره‌انگیز و امیدآفرین در این روز برای تحصیل علم و دانش داشته باشند.

اهمیت آغاز با شوروشوق مدرسه را برای کلاس اولی‌ها

یک کارشناس مشاوره و روان‌شناسی نیز در این زمینه با اشاره به اهمیت آغاز با شوروشوق مدرسه را برای کلاس اولی‌ها به خبرنگار ما گفت: شروع شاد سال تحصیلی می‌تواند سبب نقش‌بستن خاطره‌ای خوش از مدرسه رفتن را در ذهن کودک شده و همین امر اهمیت آغاز با شوروشوق مدرسه را برای کلاس اولی‌ها می‌رساند.

عبدی افزود: اگر کلاس اولی، جشن شکوفه‌ها را دوست داشته باشد و آغاز شاد و بانشاطی را در مدرسه داشته باشد، می‌تواند زودتر با محیط مدرسه سازگار شده و دوری چندساعته از پدر و مادرش را راحت‌تر تحمل کند.

خوشبختانه در شهرستان میاندوآب، مدارس از فضای مناسب برای دانش‌آموزان برخوردار بوده و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز شروع سال تحصیلی خوب و بانشاطی برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به‌ویژه مقطع ابتدایی و کلاس اولی‌ها باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.