جشنواره فرهنگی و هنری «دانشگاهیان تاریخ ساز» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
شناسه : 294004
13
برای نخستین بار؛

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و هنری «دانشگاهیان تاریخ ساز» در سطح این استان خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سید محمود صفری، در نشست خبری اولین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ ساز  گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ها برقراری ارتباط صحیح جامعه دانشگاهی با آرمان ها و مبانی انقلاب اسلاکی است.

صفری بیان کرد: ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، شهدای دانشجو، راهیان نور وبازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، باز آفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، جبهه بین االمللی مقاومت و دانشگاه، رسالتهای استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، سیره شهدا و دانشگاه انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از جمله محور های موضوعی این جشنوار است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی ادامه داد: این جشنوار در بخش های هنر های تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر و عکس برگزار خواهد شد.

صفری اظهار داشت: این جشنواره مختص دانشجویان و دانشگاهیان نیست بلکه عموم مردم می توانند در این جشنواره شرکت کنند؛ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

وی خاطر نشان کرد: مرحله استانی این جشنواره در خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد و مرحله کشوری هم متعاقبا اعلام خواهد شد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از رویکرد های بسیج دانشجویی مسئله محوری است بر همین اساس بسیج دانشجویی آذربایجان غربی هر هفته نشست های تخصصی مطالبه گری، میزگرد با مسئولان و اساتید دانشگاهی، محافل گفت و گو با مسئولان، برگزار می کند، لذا ما بر این باور هستیم که دانشجو زبان گویا مطالبه گری مردمی است.

وی بیان کرد: ما جنگ روایت ها را باخته ایم، متاسفانه روایت صحیحی از وصیت نامه ها و زندگی نامه شهدا و هشت سال دفاع مقدس به جامعه و نسل امروزی منتقل نشده است بر همین اساس یکی از رسالت های بسیج دانشجویی این است که روایت های درست و صحیح را به نسل امروزی و آینده انتقال بدهد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به گسترش و شیوع یافتن ویروس کرونا در سال ۹۸ و ۹۹ اظهار داشت: با شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور مراسم های همچون راهیان نور در سطح کشور لغو شد در هین راستا بسیج دانشجویی آذربایجان غربی برنامه های مختلفی همچون مراسم مجازی راهیان نور، محافل مجازی با رزمندگان و پیشکسوتان جنگ سعی بر این داشت تا ارتباط ما بین دانشجو و آرمان های انقلاب اسلامی شکسته نشود.

صفری از برگزار شدن رویداد ملی افق روشن با محور امید آفرینی در سطح کشور خبر داد و افزود: این رویدار در هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با موضوع استقلال و آزادی، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، سبک زندگی، عزت ملی روابط خارجی، برگزار خواهد.

وی گفت: آحاد مردم می توانند در این رویداد ملی شرکت کنند؛ زمان ثبت نام از ۲۵ فروردین لغایت ۵ اردیبهشت ماه و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ماه است؛ علاقه مندان می توانند از طریق http://www.najmevent.ir/ofogh ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

اروم نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.