جریان همدلی در مسیر کرونا/ آغاز توزیع یک هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در میاندوآب
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۸
شناسه : 290787
10

در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده بر اثر  شیوع کرونا، مرحله دیگری از رزمایش کمک مومنانه در شهرستان میاندوآب آغاز شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، بیش از هشت ماه است که ویروس منحوسی به نام کرونا میهمان کشور ما بوده و هزاران نفر از مردم کشور را مبتلا کرده و بسیاری از خانواده ها را داغدار ساخته است و از سوی دیگر با جولان خود بسیاری از موضوعات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بود، سبب تعطیلی مدارس، دانشگاهها، نماز جمعه و جماعت ها، اصناف و… نیز شده است و  به نوعی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است و در این بین نیز کسانی و خانواده هایی بودند که به نوعی تحت تاثیر ویروس کرونا، معیشت آنها دچار مشکل شد و در این راستا بود که به دنبال دعوت رهبر معظم انقلاب از آحاد ملت برای کمک به نیازمندان و همنوعان خود، تمامی نهادها از جمله بسیج، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین وزارت خانه های مختلف و اقشار مختلف مردم این دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند و رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان ایجاد شد.

در این زمینه در شهرستان میاندوآب نیز  رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان همزمان با سراسر کشور به راه افتاد و هر کس هر آنچه در توان داشت به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا شتافتند، رزمایشی که تاکنون در مرحله دوم در دو مقطع زمانی به صورت هماهنگ کشوری انجام شده و هنوز هم ادامه دارد.

در مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان میاندوآب سپاه قدم اول را برداشت و در ادامه خیرین، سمن ها و گروههای جهادی نیز به میدان آمدند و بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب دستور یک رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان و اقشاری که از شرایط شیوع بیماری آسیب دیده اند را صادر فرمودند؛ سازمان بسیج مستضعفین رزمایش  کمک مومنانه را آغاز کرد که با آغاز این رزمایش شاهد همدلی و مهربانی هرچه بیشتر مردم میاندوآب با نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از ویروس منحوس کرونا شدیم.

دومین مرحله نهضت کمک مومنانه نیز از عید قربان در سه مقطع زمانی آغاز شده که مقطع اول از روز آغاز تا عید سعید غدیر خم که در سراسر کشور رده های مختلف بسیج کمک های مردمی را جمع آوری، سازماندهی و بسته بندی می کنند، آغاز شده و مقطع دوم کمک ها در دهه اول محرم انجام گرفت و مقطع سوم این کمک ها که در دهه سوم صفر از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر انجام می شود، از امروز در میاندوآب با حضور مسئولان آغاز شد.

آغاز توزیع یک هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در میاندوآب

در این زمینه جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در گفت و گو  با خبرنگار زرین خبر،گفت:  در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده بر اثر  شیوع کرونا، مرحله دیگری از رزمایش کمک مومنانه در شهرستان میاندوآب آغاز شد.

سرهنگ۲ پاسدار حسین فرج زاده اظهار کرد:  در این مرحله از رزمایش که در قالب مقطع سوم از مرحله دوم رزمایش کشوری برگزار می شود، یک هزار بسته معیشتی شامل برنج و حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز خانوار تهیه و توزیع می شود.

وی افزود: این بسته های معیشتی توسط حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در بین خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر از شیوع کرونا شناسایی شده توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع کرونا مردم شهرستان و خیرین در مقابله با ویروس مرحوم را پای کار بوده و تلاش کرده اند، افزود: با اجرای رزمایش کمک مومنانه، شاهد همدلی و مهربانی هرچه بیشتر مردم با نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از ویروس منحوس کرونا بودیم.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.