جریان دین ستیزی و اسلام‌هراسی پروژه رژیم صهیونیستی و آمریکا است
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 309837
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: اهانت به قرآن کریم نشانگر وجود یک جریان دین ستیزی و اسلام‌هراسی بوده و همه این کارها پشتوانه صهیونیستی و امریکایی دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: یکی از اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه در مقابل بی‌بندوباری باید ایستاد، افزود: کشف حجاب حرام سیاسی است بوده و عرصه «واجب و حرام سیاسی»، ذیل امور شخصی و احوالات شخصی افراد قرار ندارد، بلکه به‌تناسب امر سیاسی که مقوله‌ای عمومی و مرتبط با جامعه و اداره کشور است، از مصادیق حوزه عمومی به شمار می‌رود و این‌که این دو واژه ناظر به حوزه امور تعبدات و مواردی که در نسبت ارتباط با خداوند هم معنا می‌یابند، نیستند.

وی با بیان اینکه کشف حجاب بانوان، در محافل خصوصی، به «حرام شرعی» وصف می‌شود، گفت: در عرصه و فضای عمومی جامعه، این عمل، از یک سو ذیل «تخلف از قوانیـن» و «جرم» قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، چون این عمل در راستای همسویی با منویات و اهداف دشمن قرار دارد و حرکت در پازل نقشه دشمن تلقـی می‌شود، لذا عملاً توصیف به «حرام سیاسی» نیز می‌شود.

جلالی تصریح کرد: چون ارتکاب این عمل به بی‌بندوباری دینی و فرهنگی در جامعه و تضعیف فرهنگ عمومی و کانون خانواده منجر می‌شود، لذا این رفتار، چون در مسیر تثبیت اهداف اعلامی دشمن نظام اسلامی قرار دارد، علاوه بر ممنوعیت از حیث دینی و اتصاف به «حرام شرعی»، ذیل «حرام سیاسی» نیز قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با تأکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری در ماه محرم یک فرصت است که باید مورداستفاده قرار گیرد، اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری در محرم یک فرصت بوده و جامعه مداحی این فرصت را مغتنم شمرده و بهترین استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر فرصتی یک مسئولیّتی نیز دارد، افزود: اگر جامعه مداح آن چنان‌که شایسته این مقام است بتواند مسئولیّت خود را ادا کند، در آن صورت منشأ تحول بوده و می‌تواند اثرگذار باشد.

جلالی افزود: هیئت عزاداری و مداحان باید در سوق نسل جوان به عمل به دین، تبدیل جوان‌ها به انسان‌های کارآمد با عزم جزم، استفاده از اشعار آموزنده با مضمون خوب و متکی به کتاب‌ها و نقل‌های معتبر و محتوا و مضامین شایسته، ارتباط با مردم کوشا بوده و قدم بردارند.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: معرفت افزایی با سینه‌زنی، ترویج اخلاقیات، انس با قرآن و حدیث باید در هیئت‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد، افزود: تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به‌شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می‌دانیم.

جلالی گفت: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله سوئد بدانند با این نوع از نفرت‌پراکنی‌ها نمی‌توانند انس و توجه بیش‌ازپیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند‌.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه این‌گونه نفرت‌پراکنی‌ها اگر کنترل نشوند، دامن مدعیان دروغین ارزش‌های انسانی را می‌گیرد، اظهار کرد: کشورهای اروپایی و مقامات آنها که با بی‌مسئولیتی و عدم انجام وظایف خود و حمایت از مشتی عناصر صهیونیست، شرایط ایجاد این وضعیت را فراهم کردند، بدانند سیلی محکمی از کشورهای اسلامی و جامعه مسلمانان می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه همه این کارها پشتوانه صهیونیستی و امریکایی دارد، تصریح کرد: این‌گونه رفتارها نشانگر وجود یک جریان دین ستیزی و اسلام‌هراسی در این کشورها است و آنها را از امکان برخورداری از ارتباط با یک‌چهارم جمعیت جهان محروم می‌سازد.

جلالی اظهار کرد: درحالی‌که توهین علیه مقدسات دینی در مراجع حقوق بشری بین‌المللی محکوم شده است، چرا به عده قلیلی افراد معلوم‌الحال اجازه توهین به اسلام و مسلمانان داده می‌شود؟

امام‌جمعه چهاربرج افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر و خاصه سوئد صدای بلند اعتراضات مسلمانان و پیروان ادیان آسمانی را بشنوند و هرچه سریع‌تر در سیاست‌ها و رفتارهای خود تغییر ایجاد کنند و از تکرار این قبیل اقدامات جلوگیری کنند.

وی گفت: از مردم اروپا و آزاداندیشان جهان می‌خواهیم باتوجه‌به بی عملی برخی مقامات غربی، خودشان با انجام تغییرات قانونی از طریق احزاب و مراجع قانونی، جلوی هتک حرمت‌ها را بگیرند.

امام‌جمعه چهاربرج به داستان “حر” در کربلا نیز اشاره کرد و گفت: ادب حر، لقمه حلال، نام نیک و فرزند مادر عفیفه بودن حر را نجات داد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.