جایگاه ویژه ولایت و امامت در اسلام/ دین بدون ولایت ناقص و بی نتیجه است
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
شناسه : 309352
3
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت و امامت در اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و در متون دینی می‌بینیم که دین بدون ولایت کامل نیست.
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم و با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت، اظهار کرد: ولایت و امامت در اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده و در متون دینی می‌بینیم که دین بدون ولایت کامل نیست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت مسئله‌ای منطبق و مبتنی بر دستورات دینی است، افزود: بدون توجه به ولایت نمی‌شود دستورات دینی را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه با مراجعه به معارف دینی می‌بینیم کسی که ولایت نداشته نباشد به حقیقت دین پی نبرده است، گفت: مسئله ولایت و امامت امر بسیار مهمی بوده که در دستورات دینی مورد تأکید قرار گرفته و جوهر و باطن دین است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: حج عبادتی است که سلسله اعمالی را باید انسان انجام بدهد؛ اما تمام و کامل‌شدن حج با زیارت امام (ع) است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در بسیاری از معارف و عبادات توجه خاصی به این مسئله شده که ولایت یک روح و باطنی است که در تمام عبادات می‌تواند جاری شود.

وی با بیان اینکه ولایت، شرط قبولی اعمال انسان است، افزود: در روایت است که اگر کسی بهره‌ای از ولایت نداشته باشد، اعمال وی سودی برایش نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.