جاده میاندوآب – میانه – سرچم؛ انتظار ۳۳ساله ای که به پایان می‌رسد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
شناسه : 307937
4
یک‌قدم تا شکستن طلسم ۳۳ساله/ این روزها از پیر جاده میاندوآب - میانه که مهم‌ترین پروژه در دست اجرا در این شهرستان به شمار می‌رود، اخبار خوب و خوشی به گوش می‌رسد که از افتتاح این پروژه ۳۳ساله طی امسال حکایت دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، جاده و محورهای ارتباطی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورهای توسعه به شمار رفته و در کنار اینکه نخستین محور ارتباطی شهرها و روستاها است، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل از مؤثرترین راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی نیز به شمار می‌رود.

ایجاد محورهای مواصلاتی استاندارد و ایمن علاوه بر اهمیتی که در کاهش وقوع تصادفات و حفظ جان افراد دارد، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه محسوب می‌شود، موضوعی که در میاندوآب به لحاظ قرارگرفتن در موقعیت منحصربه‌فرد و ویژه بسیار پراهمیت و قابل‌توجه است.

شهرستان میاندوآب که در کریدور ارتباطی شمال غرب کشور و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، استراتژیکی‌ترین شهر در منطقه به شمار می‌رود که با پایتخت کشور حدود ۶۵۲ کیلومتر فاصله دارد.

باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش محوری این شهرستان در منطقه، حدود ۳۳ سال پیش کلنگ احداث جاده میاندوآب به سرچم زمین زده شد که فاصله این شهرستان با پایتخت کشور را حدود دو ساعت کاهش می‌دهد؛ اما آن زمان هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که احداث این جاده بیش از سه دهه به طول بینجامد.

اما این روزها از این پیر جاده که مهم‌ترین پروژه در دست اجرا در میاندوآب به شمار می‌رود، اخبار خوب و خوشی به گوش می‌رسد تا جایی که در سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور به میاندوآب، وی از تکمیل این پروژه دراسرع‌وقت و با تلاش جهادی خبر داد.

تکمیل محور میاندوآب – میانه با کار جهادی

محسن منصوری که در سفر یک‌روزه به آذربایجان غربی از جاده میاندوآب – میانه یا همان جاده سرچم نیز بازدید کرد به خبرنگاران، گفت: عزم دولت ایجاد نهضتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا از جمله جاده میاندوآب – میانه است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: احداث و تکمیل این جاده که از بیش از ۳۰ سال پیش شروع شده، می‌توان سبب تحول عظیمی در حوزه عمرانی و اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ کیلومتر از جاده سرچم باقی‌مانده که ان شالله باهمت عزیزان و باتوجه‌به پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و استاندار آذربایجان غربی، دراسرع‌وقت تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منصوری افزود: باید پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی را دارند، پیگیری و به سرانجام برسند و عزم دولت نیز ایجاد نهضتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا از جمله همین جاده میاندوآب – میانه است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: یک تزریق اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی فوری به پروژه میاندوآب – میانه انجام می‌شود و هر مقدار قیر نیز لازم باشد وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: ان شالله با تصمیمات اتخاذ شده دراسرع‌وقت ۲۵ کیلومتر باقی‌مانده به بهره‌برداری رسیده و قسمتی که نیاز است تا پروژه عبور و به بهره‌برداری برسد را تأمین می‌کنیم.

جاده سرچم امسال افتتاح می‌شود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم روز معلم از افتتاح جاده میاندوآب – میانه پس از ۳۳ سال خبر داد و گفت: به‌صورت شبانه‌روزی به دنبال اتمام پروژه میاندوآب – میانه بوده‌ایم.

مهدی عیسی زاده افزود: در طول مسئولیت خویش حتی در طول سال هیچگاه اجازه ندادم این پروژه تعطیل شود و هر زمان فرصت کرده‌ام بر سر پروژه حاضر شده‌ام.

وی اظهار کرد: به لطف خدا و با پیگیری‌های شبانه‌روزی انجام‌گرفته این پروژه ۳۳ساله جاده سرچم امسال افتتاح می‌شود.

لحظه‌شماری مردم برای افتتاح پیرترین جاده در دست احداث کشور

این مسیر ۱۸۵ کیلومتری در پنج قطعه تقریباً ۳۷ کیلومتری از حدود ۳۳ سال پیش آغاز شده است و چنانچه به بهره‌برداری برسد، مدت‌زمان سفر از اتوبان زنجان – تبریز به میاندوآب حداقل دو ساعت کمتر می‌شود و به همین دلیل نیز مردم مشتاقانه در انتظار اتمام احداث این مسیر هستند.

هم چنین افتتاح این جاده از یک سو می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی میاندوآب را بیش‌ازپیش فراهم کرده و از سوی دیگر کاهش تصادفات جاده‌ای، صرفه‌جویی در زمان، افزایش سرعت حمل‌ونقل از جمله دیگر پیامدهای مثبت تکمیل این پروژه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.