ثبت ۲۸۵ زمین لرزه از ابتدای امسال در آذربایجان غربی/بلندمرتبه سازی های غیراصولی و بی رویه متوقف شود
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
شناسه : 304159
3
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: شهرداری و نظام مهندسی میاندوآب در زمینه بلندمرتبه سازی های غیرفنی و غیراصولی ورود جدی داشته کرده و از این نوع بلندمرتبه سازی جلوگیری شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، عباس جعفری در جلسه ستاد مدیریت بحران میاندوآب با بیان اینکه کشور ما یکی از کشورهای حادثه خیز در دنیا است، اظهار کرد: زلزله یکی از مهم ترین حوادث طبیعی است که رخ می دهد و لذا باید نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکن توجه ویژه ای شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود ۲۸۵ زمین لرزه  در این استان ثبت شده است، گفت: این زلزله ها بین ۳ تا ۵٫۴ ریشتر بوده اند که بزرگترین آن با ۵٫۴ ریشتر در  مهر امسال در خوی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله خوی منجر به تخریب پنج هزار و ۲۰ واحد مسکونی شد، افزود: بعد از این موضوع از ظرفیت های مختلف استفاده شد و با پیگیری های استاندار و اقدامات انجام گرفته در کمتر از دو ماه ۴۰۰ واحد مسکونی پی ریزی شد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه باید نسبت به بروز چنین حوادثی در همه شهرها توجه داشت، تصریح کرد:متاسفانه شاهد برخی مشکلات از جمله بلندمرتبه سازی های غیراصولی و بی رویه در میاندوآب نیز هستیم و در این زمینه لازم است شهرداری و نظام مهندسی ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: وقتی در یک کوچه هشت متری ساختمان ۱۰ طبقه احداث می شود، و تجهیزات آتش نشانی هم پاسخگوی این شرایط نیست، چه کسی پاسخگوی حادثه احتمالی خواهد بود؟

جعفری با تاکید بر اینکه باید بلندمرتبه سازی های غیراصولی متوقف شود، تصریح کرد: باید نسبت به بلندمرتبه سازی که در این شهر بی رویه توسعه یافته است، فکر اساسی شود.

وی در ادامه با تاکید بر تعامل و هماهنگی بین دستگاهی برای مدیریت بحران ها، اظهار کرد: باید نسبت به برگزاری مانورهای مختلف و نیز دوره های آموزشی امداد و نجات برای اقشار مختلف مردم و کارکنان ادارات اهتمام ویژه ای داشت.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی تصریح کرد:  توجیه مردم نسبت به دریافت تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد فصل زمستان از جمله انتقال مادران باردار از روستاهای دورافتاده، سوخت نانوایی ها و لایروبی رودخانه ها، کانال ها  و مسیل ها و پیش بینی اسکان اضطراری و…باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به هدایت آبهای سطحی نیز اشاره کرد و گفت: هدایت آبهای سطحی در داخل شهر بر عهده شهرداری ها است و در این زمینه در شهرستان میاندوآب هم باید اقدامات لازم انجام گیرد تا شاهد آبگرفتگی معابر در مواقع بارندگی نباشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.