تکرار داستان ترک جلسه/ جلسه شورای شهر میاندوآب باز هم ناتمام ماند
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
شناسه : 292099
6

به دنبال درخواست تقوی برای تصمیم گیری در مورد عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ و رد درخواست وی، چهار عضو شورای شهر جلسه را ترک کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب امروز با حضور شش عضو از شورای هفت نفره و با حضور شهردار میاندوآب تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با تقدیرو تشکر از تلاش های شهرداری، گفت: در دوره شهردار قبلی، اقدامات و تلاش هایی انجام گرفته که از شهردار می خواهیم تا آنها را پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

احد غفاری اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز باید به کارها و امورات نیمه تمام توجه ویژه شده و مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها ۹ ماه فرصت خدمت به مردم عزیز را در شورای دوره پنجم داریم، افزود: تسریع در ساحل سازی زرینه رود ، راه اندازی کارخانه آسفالت و آغاز آسفالت ریزی در سطح شهر ، حل مشکلات دست فروشان و رفع سد معبر در برخی خیابان های شهر از مهم ترین خواسهته های مردمی است.

رئیس شورای شهر میاندوآب تصریح کرد: توجه به مبلمان و ورودی ها و خروجی های شهر و همچنین آزادسازی و مسیرگشایی خیابان ها و کوچه ها از مهم ترین خواسته های مردمی است که از شهرداری می خواهیم در این خصوص اقدام لازم را انجام داده و در بودجه سال آینده شهرداری اجرای آنها مورد توجه قرار گیرد.

غفاری همچنین از شهردار خواست تا نسبت به ساماندهی نیروهای خدمات شهری و تبدیل وضعیت شغلی کارگران زحمتکش شهرداری اقدام لازم را با هماهنگی مسئولین ذیربط در اسرع وقت انجام دهد.

تهیه۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن توسط خیرین

غیب الله رحیمی، عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به اقدام خیرین برای تهیه کپسول های اکسیژن، گفت:۳۰ دستگاه کپسول اکسیژن توسط خیرین تهیه و در مهد قرآن استقرار یافته است و بیماران نیازمند می توانند به صورت امانتی از این کپسول ها استفاده کنند.

همه به دنبال حل مشکل کارگران شهرداری

فخرالدین آذریان، عضو شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه که تعدادی از کارگران شهرداری نیز حاضر بودند، گفت: شهردار و همه اعضای شورای شهر به دنبال حل مشکل کارگران هستند و در این راه متحد هستند.

نجفی، شهردار میاندوآب نیز در این زمینه در سخنانی کوتاه با بیان اینکه به دنبال حل مشکل کارگران هستیم، گفت: در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

وی هم چنین با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در شهرداری، افزود: تکریم ارباب رجوع در اولویت کارهای ما است.

اما مهم ترین موضوع جلسه شورای شهر میاندوآب مربوط به درخواست فیروز تقوی عضو جدید شورای شهر میاندوآب برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ بود که به دنبال درخواست تقوی برای تصمیم گیری در مورد عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ و رد درخواست وی در این زمینه توسط رئیس شورا، چهار عضو شورای شهر جلسه را ترک کردند.

درخواست شما قانونی نیست

در این زمینه نیز داریوش عسگری عضو شورای شهر میاندوآب گفت: بعد از ورود شما(تقوی) به شورای شهر و جایگزین شدن با نجفی که به عنوان شهردار انتخاب شد و از شورا استعفا داد،موضوع منشی دوم هیئت رئیسه مطرح و آقای قاسم زاده با انجام انتخابات به عنوان منشی دوم انتخاب شد.

وی افزود: هم چنین در جلسه قبلی، تقوی مسئولیت کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی را نیز عهده دار شدند.

وی با اشاره به اینکه به درخواست شما طبق مصوبه شورا، کمیسیون بهداشت و سلامت تشکیل و رئیس این کمیسیون نیز شد، گفت: در قانون دقیقا مشخص شده که در صورت استعفا نماینده شورا در یکی از کمیسیون ها، شورای شهر در مورد جایگزین وی تصمیم گیری می کند که در این مورد قبلا نماینده شورا طبق قانون انتخاب شده است.

به خاطر کمیسیون جلسه را ترک نکردم/ عضو جدید هستم و حق شرکت در کمیسیون ها را دارم

فیروز تقوی در این زمینه با بیان اینکه تقسیم کار بین اعضای شورای شهر جزئی از آیین نامه است، گفت: پیش از این قرار شده بود تا نوبتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ عضو شوند و بنده نیز چون اخیرا به عضویت شورا در آمده ام و عضو کمیسیون نبوده ام، درخواست عضویت در کمیسیون را دارم.

وی با بیان اینکه در این مورد در قانون کلمه استعفا وجود ندارد، افزود: بنده کمیسیون عمران را قبول نکرده و این موضوع را نیز اعلام کرده ام .

نمی توان درخواست تقوی را در جلسه مطرح کرد

این عضو شورای شهر میاندوآب هم چنین با بیان اینکه به خاطر کمیسیون جلسه را ترک نکردم، اظهار کرد:اعتراض بنده به عملکرد رئیس جلسه و تصمیم گیری وی بود.

احد غفاری، رئیس شورای شهر نیز گفت: تقوی به دنبال انتخاب نجفی به عنوان شهردار، به عضویت شورای شهر در آمده است.

وی افزود: طبق قانون برای اینکه شورای شهر در مورد نماینده خود در کمیسیون ها تجدید نظر کند، باید فرد قبلی که یکی از آقایان عسگری و آذریان می باشد استعفا دهد.

غفاری اظهار کرد: از آنجایی که استعفایی در زمینه عضویت در کمیسیون ها از سوی هیچ یک از اعضا صورت نگرفته است، لذا نمی توان درخواست وی را در جلسه مطرح کرد.

درخواست تجدیدنظر و رای گیری در مورد نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ را داریم

فخرالدین آذریان، دیگر عضو شورای شهر نیز به خبرنگار ما گفت: در مرتبه قبلی نیز ما ۳ عضو به نحوه انتخاب معترض بودیم و اعلام کردیم .

وی با بیان اینکه انتخاب نماینده فعلی شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ را قبول نداریم، افزود: درخواست ما تجدیدنظر و رای گیری در مورد نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.