تولید ۵۲۰ تن گوشت ماهی در شهرستان میاندوآب
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
شناسه : 310785
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از تولید ۵۲۰ تن گوشت ماهی در این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان میاندوآب وجود دارد که ۱۴ مزرعه به پرورش ماهیان سرد آبی و دو مزرعه نیز به ماهیان گرم آبی اختصاص دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: سالانه ۵۲۰ تن گوشت ماهی از مزارع پرورش ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی در این شهرستان با حضور مدیر شیلات و مسئول پرورش آبزیان استان، گفت: هدف از برگزاری این جلسه تسهیل و رفع موانع تولید پرورش‌دهندگان ماهی شهرستان میاندوآب و رسیدگی به مشکل تخصیص آب برای واحد مرغ تخم‌گذار روستای حاجی بهزاد در راستای توسعه ظرفیت این واحد تولیدی از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، بود.

مقدم تصریح کرد: در راستای حل مشکل آب تخصیصی برای پرورش‌دهندگان ماهی دارای پروانه فعالیت کشاورزی در زمینه آبزی‌پروری، تصمیماتی نیز در این جلسه اتخاذ شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بر اساس دستورالعمل‌های اداره امور منابع آب، آب تخصیصی برای فعالیت‌های کشاورزی در هر سال، شش ماه است و این در حالی است که مزارع پرورش ماهی در طول تمام ماه‌های سال به آب نیاز دارند؛ ازاین‌رو پیشنهاد شد حجم آب تخصیصی برای این واحدهای تولیدی به ۱۲ ماه تقسیم، تا آب موردنیاز این واحدهای تولیدی در طول تمام ماه‌های سال تأمین شود.

وی گفت: مقرر شد تا پیشنهاد مطرح شده جهت تعیین تکلیف نهایی به کمیته رفع موانع استان، توسط مدیر امور منابع آب شهرستان انتقال‌داده‌شده و همچنین نسخه‌ای از دستورالعمل‌ها و تفاهم‌نامه‌های موجود فی‌مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، در سنوات گذشته، در خصوص تخصیص آب و صدور مجوز برای پرورش‌دهندگان ماهی، توسط مدیر شیلات استان، در اختیار مدیریت امور منابع آب شهرستان میاندوآب قرار گیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.