تولید ۷۵ هزار تن گوجه‌فرنگی از اراضی کشاورزی میاندوآب
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
شناسه : 310689
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال یک هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب با تولید بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول، به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص‌یافته است.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در میاندوآب، اظهار کرد: دشت حاصلخیز میاندوآب، ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار اراضی باغی دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه گوجه‌فرنگی یکی از محصولاتی است که از اراضی کشاورزی میاندوآب برداشت می‌شود، گفت: امسال یک هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب با تولید بالغ بر ۷۵ هزار تن محصول، به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص‌یافته است.

وی افزود: هم چنین ۳۰ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب نیز به کشت ارقام پر محصول گوجه‌فرنگی اختصاص‌یافته است.

مقدم تصریح کرد: این ارقام شامل نرو، شایلی و کاکی است که عملکرد بالای ۲۰۰ تن در هکتار داشته و نسبت به متوسط عملکرد شهرستان رقم قابل‌توجهی است‌.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، مقایسه عملکرد ارقام مختلف، معرفی و ترویج کشت ارقام پرمحصول در شهرستان است.

وی هم چنین با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی، گفت: بیش از ۹۰ درصد از مزارع گوجه‌فرنگی این شهرستان به نوار آبیاری تی تیپ مجهز شده که موجب کاهش مصرف آب در تولید این محصول شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.