تولید یک سوم سیب کشور در آذربایجان غربی/۳۰ درصد باغ های استان درجه سه هستند
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
شناسه : 304323
7
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در سطح استان تولید شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،  اکبر کرامتی در جلسه کمیته فنی باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ، اظهار کرد: از این میزان محصولات دانه دارها ۶۵ هزار هکتار با یک میلیون و ۱۲۸ هزار تن، هسته دارها با ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۵ هزار تن تولید، دانه ریزها با ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۸۶ هزار تن تولید، میوه خشک با هفت هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت، گیاهان دارویی با یک هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت، سبزی و سیفی با ۶۱ هکتار و ۱۰ هزار تن تولید در سال قرار دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: میزان تولید سیب درختی استان امسال از سطح ۶۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت یک میلیون و ۱۲۲ هزار هکتار بوده که حدود ۸۲ هزار تن به مصرف تازه خوری رسیده و ۸۰۰ هزار تن به سردخانه های نگهداری میوه منتقل و ۲۴۰ هزار تن آن نیز سیب صنعتی بوده است .

وی با بیان اینکه این میزان محصول، در شرایط اقلیمی شهرستانهای ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر و میاندوآب تولید شده است، گفت: آذربایجان غربی یک سوم سیب کشور را تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال متوسط عملکرد این محصول ۱۸ تن در هکتار است که در باغات مدرن به ۳۰ تا ۵۰ تن نیز می رسد.

وی با بیان اینکه مساحت باغهای رویشی استان ۵۰۰ هکتار است، اظهار کرد: ۴۵ درصد سیب استان قرمز و پنج درصد از ارقام بومی و بقیه رقم گلدن است.

کرامتی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد باغهای آذربایجان غربی درجه سه هستند، افزود: بالا بودن سن درختان اصلی ترین مشکل استان در بخش سیب درختی است و موضوع پایه بذری مشکل دیگر باغات سیب است.

وی گفت: حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ و اصلاح و احیای باغات درجه ۲با ارقام کم آب بر و متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه دردستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.