تولید گندم در میاندوآب ۳۹ درصد افزایش یافت
۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
شناسه : 310928
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تولید گندم در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: امسال سیاست‌گذاری مناسب دولت در خصوص افزایش قیمت گندم منجر به اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت محصولات کم آب بر از جمله گندم شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا سطح زیر کشت گندم در شهرستان میاندوآب از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار افزایش یافت.

وی گفت: با برداشت ۱۰۴ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت گندم در میاندوآب، تولید این محصول نسبت به سال زراعی گذشته ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مقدم تصریح کرد: همچنین خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان با خرید ۸۳ هزار تن محصول گندم زارعین منطقه، ۷۵ درصد افزایش یافت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با مطلوب ارزیابی‌کردن کیفیت گندم خریداری شده، اظهار کرد: در بازدیدهای انجام‌گرفته میزان و کیفیت محصول گندم خریداری شده مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی گفت: آنالیز از نمونه‌های گندم در برآورد اُفت مفید و غیرمفید به‌ویژه درصد رطوبت، سن زدگی و وجود بذر علف‌های هرز در محصول خریداری شده از جمله این موارد است.

مقدم تصریح کرد: دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان است؛ یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.