توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم در آذربایجان‌غربی
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
شناسه : 315142
4
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر عرضه مرغ در استان بیش از نیاز روزانه مردم است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از ممنوع شدن توزیع مرغ منجمد در استان خبر داد و اظهار کرد: توزیع مرغ منجمد در استان در راستای حمایت از مرغداران و تا تعدیل قیمت ممنوع است.

وی تصریح کرد: مرغ منجمد برای ذخیره‌سازی استراتژیک است و باتوجه‌به اینکه در حال حاضر مرغ گرم به فور در بازار یافت می‌شود و بر اساس نیاز هر شهرستان به بازار تزریق و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شده دیگر نیازی به توزیع مرغ منجمد نیست.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عرضه مرغ قطعه‌بندی شده با نرخی که پیش‌تر اعلام شده انجام می‌شود و خروج مرغ از استان نیز با مجوز دامپزشکی آزاد است.

وی تأکید کرد: فعلاً کمبودی در مرغ نداریم و قیمت مصوب در مراکز تولید ۷۳ تومان و در فروشگاه‌های به قیمت ۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

شهبازی با بیان فعالیت بیش ۷۰۰ واحد مرغداری در استان، ادامه داد: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و این استان تأمین‌کننده مرغ موردنیاز استان‌های هم‌جوار از جمله آذربایجان شرقی است.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی چهار میلیون و ۶۰۰ هزارقطعه‌ای در آبان‌ماه اضافه کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در تأمین مرغ استان وجود ندارد، حتی مازاد بر مصرف نیز تولید می‌شود.

شهبازی با اشاره به صادرات مرغ مازاد در استان، افزود: برای صادرات مرغ مجوز و برنامه‌ای نداریم و این موضوع بعد از تصویب در تنظیم بازار ملی و اخذ مجوز در جلسه تنظیم بازار استانی تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است که روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل شده بود در خصوص تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در استان نیز تصمیماتی گرفته شد.

در این راستا مکان‌هایی برای تشکیل بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در نظر گرفته شده بود که مقرر شد بررسی‌های کارشناسی در این زمینه دوباره انجام شود چرا که مکان‌های معرفی شده از طرف شهرداری مناسب نبودند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.