توانمندسازی زنان روستایی و عشایری آذربایجان غربی با کشت گیاهان دارویی
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 295354
8
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد؛ مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان داروئی در آذربایجان غربی اجرایی می شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بیتا احمدیان امروز درهمایش تولید و فرآوری گیاهان داروئی که در روستای شبیلو  میاندوآب برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان داروئی در شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، ترویج کشت گیاهان دارویی، تولید گیاهان دارویی سالم و عاری از مواد آلاینده است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  افزود: جایگزینی گیاهان دارویی کم آب بر با محصولاتی با نیاز آبی بالا، ایجاد اشتغال، درآمدزایی، بهبود سطح معیشتی زنان روستایی و جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان داروئی در روستاهای شبیلو و ارمناک شهرستان میاندوآب در قالب دو سایت اصلی در سطح ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال اجراست، تصریح کرد: فرآوری و زنجیره سازی گیاهان داروئی در این طرح موجب افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی می شود.

احمدیان با اشاره به اینکه زنان، ۵۰ درصد جمعیت روستاها را تشکیل می دهند، گفت: توانمندسازی و حمایت از فعالیت های زنان، موجب شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه، درخشش آنان در عرصه های مختلف و توسعه و رونق بخش کشاورزی منطقه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در این مراسم گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و اجرای برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، “توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر” از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

علی دیانتی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۷ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به گیاهان دارویی اختصاص یافته است، اظهار کرد: سالانه بیش از ۳۸۰ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه نعنا، پونه، بادرشبو، آویشن و پنیرک گیاهان دارویی غالب شهرستان میاندوآب هستند که بصورت تر، خشک و یا تهیه عرقیجات به بازار عرضه می شوند، اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های بالقوه و پتانسیل ارزشمندی در راستای ایجاد اشتغال در منطقه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.