تمرین میدانی مدیریت آب‌گرفتگی معابر در میاندوآب
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۵
شناسه : 312065
3
با حضور اکیپ‌های امدادی و خدماتی انجام شد؛ با حضور اکیپ‌های امدادی و خدماتی شهرداری میاندوآب، مانور مدیریت آب‌گرفتگی و سیلاب در معابر این شهر اجرا شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، این مانور به‌منظور آمادگی برای مدیریت آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در معابری شهری میاندوآب و با حضور فرماندار ویژه، شهردار، رئیس شورای شهر و اکیپ‌های خدمات شهری و امدادی شهرداری میاندوآب برگزار شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار ویژه میاندوآب در حاشیه اجرای این مانور، گفت: با اجرای مانور آب‌گرفتگی در شهر، امکان‌سنجی لازم و تمامی تمهیدات برای رفع مشکلات در صورت بروز بحران انجام می‌گیرد.

محمدرضا رضایی افزود: اعزام امکانات موردنیاز در راستای مرتفع کردن مشکلات و معضلات ناشی از آب‌گرفتگی صورت‌گرفته و اتخاذ تصمیمات مناسب برای رفع بحران از دیگر اقداماتی است که با اجرای این مانور مدنظر بود.

وی هم چنین با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری و امدادی شهرداری، اظهار کرد: قدر دادن زحمات این عزیزان بوده و دست تمام کارگران شهرداری را که برای مردم زحمت می‌کشند می‌بوسیم.

شهردار میاندوآب نیز در این زمینه گفت: این مانور باهدف ایجاد آمادگی در شهرداری و ستاد بحران به‌منظور انجام واکنش مناسب در برابر حوادث احتمالی برگزار شد.

بابک محمدزاده افزود: ایجاد هماهنگی میان ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه با ستاد مدیریت بحران شهرستان از دیگر اهداف اجرای این مانور است.

وی اظهار کرد: ارتقا سطح آمادگی نیروهای درون‌سازمانی شهرداری در تمامی سطوح عملیاتی، آماده‌سازی بستر لازم برای کلیه واحدها و ارگان‌های برون‌سازمانی و تقویت هدایت‌پذیری نیروهای عملیاتی از دیگر اهداف این مانور بود.

به گفته کارشناسان، مدل‌های هواشناسی جهانی پاییز پربارشی را برای سال ۱۴۰۲ در ایران پیش‌بینی می‌کنند که در این راستا نیز در میاندوآب نیز جلسات ستاد مدیریت بحران به‌منظور بررسی و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه دررابطه‌با اعلام هشدار ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی نسبت به بارش‌های پاییزی برگزار شده است.

به گفته کارشناسان امر، امسال پاییز پر بارشی را تجربه می‌کنیم و میزان بارندگی‌ها در استان از میانگین ۳۰ سال گذشته بیشتر خواهد بود.

هم چنین نقشینه کارشناس هواشناسی هم در خصوص شرایط آب‌وهوایی پاییز می‌گوید: پدیده ال‌نینو کل خاورمیانه را تحت‌تأثیر قرار داده و باعث می‌شود که بارش و دما تحت‌تأثیر این شرایط قرار گیرد و میزان بارندگی‌ها در برخی از مناطق بیشتر از نرمال شود.

از سوی دیگر معمولاً بارش باران، این رحمت الهی ولو به مدت یک یا دو ساعت در میاندوآب نیز سبب می‌شود که دریاچه‌های موقتی در خیابان‌ها و کوچه‌های مختلف این شهر و نیز در کنار جوی‌ها شکل بگیرد و همین امر سبب بروز مشکلاتی برای مردم این شهر می‌شود که مدت‌هاست بر لزوم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای این موضوع تأکید می‌شود.

اکنون نیز باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی و سابقه آب‌گرفتگی معابر به دنبال بارش باران در میاندوآب، اجرای این مانور در دستور کار شهرداری میاندوآب قرار گرفته است تا اقدامات و پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات همیشگی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.