تمامی محورهای آذربایجان‌غربی باز است
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
شناسه : 316474
6
مدیرکل راهداری‌ و‌ حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از باز بودن تمام راه‌های اصلی استان و برقرار بودن تردد کامل در آن‌ها خبر داد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، ایرج دست‌نشان، مدیرکل راهداری‌ و‌ حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: به‌رغم بارش برف و باران در محورهای جنوبی و مرکز استان، کلیه محورهای مواصلاتی باز بوده و تردد در آن‌ها روان است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش برف و باران از رانندگان و کاربران جاده‌ای درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر خودداری کنند و در صورت لزوم تردد زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

دست‌نشان افزود: برای سهولت تردد پیش از سفر با تلفن گویای ١۴١ مدیریت راه‌های استان که به صورت شبانه روزی پاسخگوی همشهریان است تماس گرفته و از وضعیت محور مورد نظر اطلاعات کامل را کسب کنید.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌‌ها درخواست می‌شود به هنگام رانندگی در روزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، لاستیک‌ها، سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن اطمینان حاصل کنند.

دست‌نشان با تاکید بر اینکه رانندگان حتما باید از سالم بودن سیستم گرمایش خودرو و برف‌پاک‌کن مطمئن شوند، گفت: در هنگام بارندگی حتما باید از برف‌پاک‌کن در سرعت مناسب استفاده شود، چرا که هیچ چیز برای یک راننده دید کامل از مسیر مقابل نیست و در واقع هرچقدر دید رانندگان به اطراف خودرو و جاده بیشتر باشد، آنها آمادگی بیشتری برای واکنش نشان دادن و کنترل بهتر خودرو خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برف‌پاک‌کن خودرو اساسی‌ترین نقش را در حفظ دید راننده به جاده دارد، متاسفانه برخی از رانندگان، همواره سعی در استفاده حداقلی از برف پاک‌کن دارند و تا زمانی که دید جلو به صورت صد درصدی از دست نرفته باشد، برف‌پاک‌کن خودرو را روشن نمی‌کنند که این اقدامی غلط و خطرناک است.

دست‌نشان ادامه داد: استفاده از سیستم تهویه خودرو برای جلوگیری از بخار شیشه‌ها و یا استفاده از اسپری ضد بخار شیشه نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازم است رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای ماموران پلیس توجه کنند، گفت: زمانی که انسداد یک مسیر به دلیل برف و کولاک اعلام می‌شود، لازم است رانندگان حتما به این هشدارها توجه کرده و از مسیرها و دسترسی‌های فرعی برای تردد از همان محدوده یا دسترسی به محور مسدود شده استفاده نکنند. متاسفانه بسیاری از موارد در راه ماندگی ناشی از عدم توجه به انسداد مسیر است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.