تغییر روش آبیاری در 250 هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در میاندوآب
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
شناسه : 261020
5

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون در 200هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت چغندرقند رفته اند، روش آبیاری تغییر یافته و پیش بینی می کنیم که تا 250 هکتار از اراضی چغندر قند در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین در این زمینه یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از سال های گذشته شروع شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا کلاس های ترویجی و آمورشی برای تغییر روش آبیاری از غرقابی به نواری یا تیپی در شهرستان میاندوآب در مناطق مختلف اجرا شده است.

وی گفت: تاکنون نیز در این زمینه در 200هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت چغندرقند رفته اند، روش آبیاری تغییر یافته و 200 هکتار از اراضی چغندرقند با روش نواری یا تیپی کشت شده اند.

دیانتی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال تا 250 هکتار از اراضی چغندر قند در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند، تصریح کرد: با اجرای این روش تا 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به مزایای آبیاری نواری، افزود: کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده از جمله مزایای این طرح است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.