تعریف دشمن، الگویی برای دشمن شناسی و انتخاب اصلح
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۴:۳۷
شناسه : 261586
10

تعریف و تمجید دشمنان از یک فرد و یا بدگویی آنها از فرد دیگر، می تواند معیاری به عنوان شناخت گزینه اصلح در کنار سایر معیارها باشد، که در این راستا همه ما وظیفه داریم تا با بصیرت و آگاهی داشته باشیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، همیشه دشمنان از حضور مردم در صحنه در هراس بوده و به دنبال این هستند تا در انتخابات از حضور چشمگیر و پرشور مردم خودداری کنند و برای اینکار از مدت ها قبل از انتخابات، برنامه ریزی کرده و  فعالیت خود را آغاز می کنند.

آنها با این کار خود به دنبال این هستند تا ایران را ضددموکراسی جلوه دهند و لذا به دنبال این هستند تا مردم در انتخابات شرکت نکرده تا دموکراسی و مردم سالاری در ایران را زیر سوال ببرند.

رهبر معظم انقلاب در این زمینه می فرمایند: “در طول این سالها، قبل از هنگام انتخابات، تبلیغات دشمن علیه انتخابات شروع شده؛ یعنی قبل از آنکه مسئولین ما و رسانه‌های ما و مطبوعات ما شروع کنند برای انتخابات کار کردن، دشمن طراحی کرده است و شروع کرده است؛ این دفعه هم همین جور است.

ما اطلاع داریم که این دفعه هم رسانه‌های رسمی و شناخته شده‌ی دشمن – که هر وقت توانستند، علیه جمهوری اسلامی کار کردند – از مدتی پیش دارند طراحی میکنند، برنامه‌ریزی میکنند، برنامه‌سازی میکنند، برای اینکه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد کنند؛ شروع هم کرده‌اند، منتها برنامه‌ریزی‌شان خیلی وسیع‌تر از این حرفها است؛ میخواهند مردم پای صندوق نیایند؛ میخواهند مردم در اداره‌ی کشور و مدیریت کشور سهیم نشوند؛ میخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش میکنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتی میتوانند تهاجم خودشان را چندین برابر کنند. حضور مردم است که به نظام اسلامی و به کشور عزیز ما مصونیت میبخشد. حضور مردم است که عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقویت میکند: علم ما پیشرفت میکند، بصیرت ما پیشرفت میکند، سازوکارهای مدیریت ما پیشرفت میکند – همچنان که در طول این سالها پیشرفت کرده است – این به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگیزه‌های مردم است؛ میخواهند این انگیزه‌ها نباشد، لذا سعی میکنند انتخابات را بی‌رونق کنند. ۱۳۹۲/۰۲/۱۶

در کنار اینکه دشمنان برای عدم حضور مردم در انتخابات برنامه ریزی می کنند، جناح های سیاسی را نیز رصد کرده و همیشه زیر نظر دارند و آنها علاقه مند به این هستند که جناحی بر سر کار بیاید که باب میل آنها رفتار کند و همسوی سیاست های آنها باشد و لذا سعی در تعریف و تمجید از وی کرده و در شبکه های ماهواره ای و رسانه های خود شروع به تبلیغ برای وی کرده و سعی در جهت دهی به مردم دارند.

امام جمعه میاندوآب در این زمینه در مراسم گرامیداشت روز جانباز با تاکید بر اینکه تعریف و تمجید دشمنان و آمریکا می تواند یک معیار اصلی برای انتخاب فرد اصلح باشد، تصریح کرد: اینکه آمریکا از کسی تعریف می کند، این نشان دهنده این است که این فرد دشمن شکن و استکبار شکن نیست و راه را درست نمی رود.

حمید حسن زاده با بیان اینکه ولایت فقیه خط قرمز ماست، افزود: کسانی که به گفته BBC رای می دهند، آنها دچار انحراف شده اند.

وی هم چنین در خطبه های نماز جمعه افزود: کاندیداها به حرکات و رفتارهای خود دقت کنند وببینند که آیا دشمن شکن است یا دشمن شاد کن و بدانند که هرکس دشمن را بترساند و بر اندام او لرزه بیفکند، مردم مدافع او هستند.

حسن زاده با بیان اینکه ویژگی های فردی کاندیدای اصلح، گفت: کاندیدای اصلح آن است که از ارزش ها دفاع کرده، با مردم صمیمی باشد، استکبارستزی و شجاع و مقام در برابر دشمنان باشد.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: مردم انسان های باتقوا، مومن، کسانی که به خدا توکل کنند نه پایبند استکبار جهانی باشند، انسان های ساده زیست، امانتدار، پاکدامن و دور از فساد و صادق و راستگو را انتخاب کنند.

وی افزود: مردم کسانی را انتخاب کنند که مدیر قوی، پرتوان، تلاشگر، دارای همت جهادی، بصیر، هوشمند و برنامه دار هستند را انتخاب کنند.

با نگاهی به این سخنان به این فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در 23 شهریور 1358 در دیدار اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و حزب جمهوری اسلامی می رسیم که ایشان با اشاره به این نکته که انتظار نباید داشته باشیم که دشمنان از ما تعریف کنند فرمودند :« اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‎های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟»

امام راحل(ره) می فرمایند: “ما هم نباید توقع داشته باشیم که اینها برای ما خوب بگویند، اگر خوب بگویند، معلوم می‎شود ما خیانتکاریم! آن روزی که من آن وقتها می‎گفتم که نمی‎فهمد این دستگاه؛برای سقوط من این است که آنها شروع کنند به تعریف کردن! آنها هر روز فحاشی می‎کنند؛ این غلط است…اگر شروع کرده بودند به تعریف کردن، چه کردن و احترام کردن و اینها، ما کم‎کم تمام می‎شد کارمان! اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه‎های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه‎ای است که دارند تعریف می‎کنند!”

مقام معظم رهبری از این زمینه نیز می فرمایند: “رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است؛ امروز جلوی این دخالتها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور میدهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید.”

بنابراین، تعریف و تمجید دشمنان از یک فرد و یا بدگویی آنها از فرد دیگر، می تواند معیاری به عنوان شناخت گزینه اصلح در کنار سایر معیارها باشد، که در این راستا همه ما وظیفه داریم تا با بصیرت و آگاهی در انتخابات که مظهر دفاع از انقلاب و نظام است، حضور پیدا کرده و مشت محکمی بر دهان آنان بزنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.