ترویج فرهنگ غربی در مهد کودک ایرانی/ وقتی زنگ خطر نفوذ فرهنگی، کودکان را تهدید می کند
۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
شناسه : 263188
6

اگر به جای تربیت دینی، در مهدکودک ها رقص و آواز جایگزین شود، در سال های نه چندان دور به صورت آرام و بی صدا، جوانان با فکر و اندیشه غربی که با اندیشه و اصول انقلاب اسلامی غریبه هستند، خودشان را بیشتر نشان می دهند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نخستین مهد کودک ایران با نام ” ایران ” توسط خانم ” برسابه هووسپیان ” که در دانشگاه ژنو سوییس درس خوانده و از ایرانیان ارمنی  بود در دهه 30 خورشیدی در خیابان ” معتمد الدوله ” با مجوز وزارت فرهنگ تاسیس شد.

از آن تاریخ تا امروز نیاز به مهدکودک ها آنقدر توسعه یافته است که کمتر شهری در ایران وجود دارد که مهد کودک نداشته باشد و از سوی دیگر امروزه با گذشت زمان استفاده از خدمات مهد کودک بویژه برای بسیاری از مادران که در شهرهای بزرگ شاغل هستند، ناگریز پذیر شده است.

در باور عموم مردم این است که مهد کودک ها محلی برای نگهداری کودکان بوده و می تواند کودک را برای حضور در جامعه، ارتباط با هم نوع و رشد استعدادها و توانمندی های کودکان مفید باشند و همین امر نیز سبب شده تا برخی از خانواده ها هم حتی اگر زن خانه شاغل نیز نباشد، برای ساعاتی کودکان خود را به مهد کودک ها بسپارند.

وظیفه اولیه مهدکودک ها در اصل نگهداری و سرگرم کردن کودکان در مدت زمانی است که والدین آنها به کار مشغول بودند و در این میان زمينه بروز رشد استعدادهاي كودكان نیز فراهم می شود اما اکنون سالهاست وظایف این مهدها بسیار فراتر از این رفته است و آموختن انواع هنرها و دانش ها نیز به آن اضافه شده است.

اما موضوع مهد کودک ها در سال های گذشته با برخی اخبار تکان دهنده مانند ” مهدهای ارائه دهنده رقص و آواز تا نفوذ گسترده فرق ضاله و گروههای ضد انقلاب برای تربیت کودکان” لزوم توجه بیشتر به مهدکودک ها را خاطرنشان ساخته است.

رهبر معظم  انقلاب یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر همواره بر مقابله با آن تاکید داشته و مسئولان را به هوشیاری در برابر آن فراخوانده اند، پروژه نفوذ است و یکی از تهدیدات اصلی در پروژه نفوذ، نفوذ فرهنگی است به گونه‌ای که دشمن با سیاستگذاری‌های متعدد، نرم نرم و در طول سالیان متمادی، نسل جدید ایرانیان را مطابق با فرهنگ و خواسته خود تربیت می‌کند.

رهبر معظم انقلاب در دیداری که با اعضای مجلس خبرگان رهبری داشتند با ابراز نگرانی درباره موضوع فرهنگ، این مسئله را از وجوه مختلف مورد توجه قرار دادند و هشدار ایشان نسبت به ایجاد رخنه‌های فرهنگی یکی از این وجوه بود که  ایشان فرمودند: «اگر چنانچه یک رخنه‌ی فرهنگی به‌وجود آمد، مثل رخنه‌های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ی نقدی داد؛ این‌جوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد.»

در پروژه نفوذ دشمنان، کودکان، نوجوانان و جوانان جای مهمی در برنامه ریزی برای نفوذ فرهنگی دشمنان داشته و آنان سعی دارند تا با برنامه ریزی حتی اگر زمان بر نیز باشد آهسته آهسته و به صورت نرم، کودکان و نوجوانان را از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دور ساخته و فرهنگ غربی را جایگزین آن سازند.

به جای تربیت دینی، به کودکان رقص یاد می دهند

در این رابطه امام جمعه میاندوآب در جمع مردم این شهر با تاکید بر اینکه باید فعالان و مربیانی که در حوزه دانش آموزی و کودکان، نوجوانان و جوانان فعالیت دارند، به آنها درس اخلاق و انسانیت بیاموزند، گفت: باید از مهدکودک ها شروع کرده و کودکان را با آموزه های دین و قرآن آشنا ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده اظهار کرد: متاسفانه بعضا شنیده می شود که در برخی جاها در مهدکودک ها به جای اینکه به کودکان درس دین آموخته و تربیت دینی داشته باشند، به کودکان رقص و خوانندگی یاد می دهند.

وی افزود: دل کودک مانند یک مزرعه است که هر چه در آن بکاری، از آن درو می کنی و لذا باید توجه داشت که کودکان در مهدکودک ها امانت هستند و نباید خیانت کرد و به جای تربیت دینی، آموزش رقص و خوانندگی داشت.

لزوم مقابله با نفوذ فرهنگی در مهد کودک ها

تاکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله با نفوذ فرهنگی و از سوی دیگر اخبار منتشره در رابطه با مهد کودک ها و این هشدار امام جمعه میاندوآب در نماز جمعه شهرستان نشان می دهد که باید این هشدارها را جدی گرفت و از آن نباید غفلت کرد چرا که اگر به جای تربیت دینی، در مهدکودک ها رقص و آواز جایگزین شود، در سال های نه چندان دور به صورت آرام و بی صدا، جوانان با فکر و اندیشه غربی که با اندیشه و اصول انقلاب اسلامی غریبه هستند، خودشان را بیشتر نشان می دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.