تخلفات انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دوره های قبل بالاتر بود/ صدور اخطار برای مدیران و حکم بازداشت برای رئیس دانشگاه
۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
شناسه : 263487
5

مسئول دفتر نظات و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش تخلفات بودیم، گفت: تمام گزارشات دریافتی در خصوص تخلفات انتخاباتی توسط مراجع قضایی رسیدگی و احکام مربوطه برای محکومین صادر می شوند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، قنبر کریم نژاد در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان، با اشاره به اینکه در سطح آذربایجان غربی ۱۵ هزار ناظر ویژه انتخاباتی فعالیت دارند، اظهار داشت: این افراد به صورت فعال و نیمه فعال در ارتباط هستند که در انتخابات مختلف و بنابر نیاز بکارگیری می شوند.

وی افزود: البته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیچ عنوان به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ارتباطی ندارد و مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت بر این انتخابات را عهده دار است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی، با اشاره به برخی تخلفات عمده در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که توسط ناظرین و مردم گزارش شده، عنوان کرد: بیشتر این تخلفات مربوط به کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم رعایت یکطرفی، عدم صدور کارت نماینده نامزدها و نیز خرید و فروش آرا بود که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است.

وی تاکید کرد: در ایام تبلیغات انتخابات نیز تخلفاتی در زمان پیش از آغاز زمان فانونی و در زمان قانونی را شاهد بودیم.این تخلفات بصورت مستند به ستاد رسیدگی به تخلفات ارسال و در محاکم قضایی رسیدگی می شود.

کریم نژاد ادامه داد: برخی پرونده ها در خصوص تخلفات انتخاباتی مختومه شده و حکم آن ها نیز صادر شده اما برخی پرونده ها مفتوح و در حال بررسی و پیگیری هستند که با قضاوت مراجع قضایی بزودی به نتیجه خواهد رسید.

وی، با بیان این نکته که در روز انتخابات با روند قانونی شاهد برگزاری انتخابات بودیم، گفت: البته موارد گزارش شده با دقت تمام بررسی شد و در نتیجه بر اساس بررسی های مختلف صحت انتخابات استان مورد تایید قرار گرفت.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی، در مکورد برخی پرونده های تخلف انتخاباتی و نتیجه آن ها ابراز داشت: در این رابطه برای برخی مدیران کل اخطاریه هایی صادر و حتی برای یکی از روسای دانشگاه های سطح استان حکم بازداشت نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: تا اثبات کامل تخلفات و اتهامات نمی توان به صورت کامل اظهارنظر کرد ولی در محاکم قضایی این تخلفات به صورت کامل و دقیق در دست بررسی است.

کریم نژاد، در خصوص برخی حواشی موجود در ورزشگاه ۶هزار نفری ارومیه به هنگام سخنرانی یکی از نامزدهای انتخاباتی، بیان داشت: افراد دخیل در این حاشیه ها مورد پیگیرد قرار گرفتند که در نهایت با دستگیری تعدادی از آن ها و نیز ارجاع پرونده ها به مراجع قضایی در دست پیگیری هست.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان قانون اساسی، برای نگهبانی و جلوگیری از ایجاد خدشه در قوانین کشور تشکیل شده، اذعان داشت: برای معرفی بهتر وظایف دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در طول هفته جاری برنامه های متنوعی شامل دیدار با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، تجدید میثاق با شهدا، سخنرانی در نماز جمعه شهرستان ها و مرکز استان و نیز شرکت در برنامه های خبری و گفت و گوهای رسانه ای و رادیو و تلویزیونی را در دستور کار قرار داده ایم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.