تخریب خانواده و جامعه با سلاح بی حجابی/ حجاب و عفاف سلاح مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
شناسه : 301398
8
لزوم حساسیت نسبت به مسئله حجاب؛ امروزه دشمنان ترویج بدحجابی و بی حجابی را در سرلوحه کار خود قرار داده و با جنگ نرم  به دنبال ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی از زندگی در بین خانواده های ایرانی است.  
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجاب یکی از ضروریات دین است که در آیات و روایات بر آن تاکید فراوان شده است  و در همین راستا نیز مسئله حجاب و عفاف به عنوان یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم دینى، فرهنگی و اجتماعی مورد توجه همگان بوده است.

حجاب و عفاف فارغ از آثار فردی که  دارد، دارای آثار اجتماعی فراوانی بوده و  در کنار آرامش روحی و روانی که در فرد محجبه ایجاد می کند، به طور کلی حجاب و عفاف در جامعه سبب پایداری و دوام نهاد مقدس خانواده و آرامش اجتماع وشخصیت زن در جامعه می شود.

اما امروزه دشمنان ترویج بدحجابی و بی حجابی را در سرلوحه کار خود قرار داده و با جنگ نرم  به دنبال ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی از زندگی در بین خانواده های ایرانی است.

نابودی عفت و حجاب در جامعه اسلامی یکی از توطئه های اصلی دشمنان بوده و برای از بین بردن حیا وعفت عمومی، از تلاش می کنند.

دشمن به خوبی فهمیده که در استفاده درست از حجاب، مفاهیم متعالی وجود دارد که مهم ترین آن عفت است، عفتی که مولد مبارک حجاب محسوب می شود و یک زن با داشتن حجاب کامل و برتر اسلامی، کمتر مورد اذیت و آزار قرار می گیرد بنابراین باید آن را هدف خود قرار دهد و به انحا مختلف به ترویج ابتذال و تبلیغ الگوهای بی حجابی در بین زنان ایرانی بپردازد.

 باید نسبت به حجاب در جامعه حساس بود

در این زمینه امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید مراقب توطئه های دشمنان بود، اظهار کرد: دشمنان دائما با استفاده از تبلیغات به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند و لذا باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده  گفت: باید نسبت به حجاب در جامعه حساس بود و اهتمام ویژه ای داشت.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام، آندلس را که تحت سیطره مسلمانان بود با ترویج بی حجابی، بی بند و باری و شهوترانی و ایجاد اختلاف و تفرقه نابود ساختند و از بین بردند و لذا باید مراقب باشیم.

امام جمعه میاندوآب گفت: از تمام برادران و خواهران غیرتمند می خواهم که  عرصه را برای بی دینان تنگ کرده و حجاب را در جامعه ترویج و رونق داد.

وی افزود: دین به حجاب ارزش قائل شده است و در هفته حجاب و عفاف باید از محجبه ها تجلیل کرد و برای آنها ارزش و جایگاه قائل بود.

فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های دینی باید در جامعه نهادینه شود

امام جمعه چهاربرج نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و عفاف، اظهار کرد: فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های دینی باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام اصغر جلالی افزود: در این راستا باید  برنامه‌ریزی صحیح و دقیق در سه حوزه فردی، خانواده و جامعه انجام گرفته و با استفاده از ابزار و شیوه‌های کاملاً مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تعمیق، ترویج و حفظ این فرهنگ سه مرحله مهم در نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند، گفت: پس از خانواده، مدرسه، عهده‌دار نهادینه‌سازی باورهای دینی و فرهنگ حجاب و عفاف است که در امر نهادینه‌سازی باور و فرهنگ دینی در جامعه جایگاه مهمی دارد.

جلالی تصریح کرد: اثبات حجاب به‌عنوان اصل ضروری دین، هدف‌ها و برنامه‌های تربیتی حجاب و عفاف، فلسفه شارع مقدس در تشریع حجاب و عفاف، آثار و فایده‌های فردی و اجتماعی آن، از موضوعاتی است که باید آموزش داده شود.

امام جمعه چهاربرج هم چنین با بیان اینکه نخستین میدان‌دار فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در حوزه‌های فردی و اجتماعی جامعه  بانوان هستند، افزود: بانوان باید وارد میدان مطالبه و پیگیری در حوزه عفاف و حجاب شده و در واقع «جهاد عفاف» کنند.

وی تصریح کرد: بر خلاف غرب که عظمت زن را در کنار گذاشتن حجاب و عفاف و جلوه گری می داند، بلکه عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در  زن ودیعه نهاده است،با عزت مومنانه حفظ کند.

حجاب یکی از ضروریات دین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب  در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر افزود: حجاب یکی از ضروریات دین است که در آیات و روایات بر آن تاکید فراوان شده است و لازم است همه آحاد مختلف مردم و دستگاه های فرهنگی در راستای بهبود وضعیت حجاب در جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام عادل نجفیان با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال ترویج بی حجابی و بدحجابی در جامعه هستند، افزود:  نابودی عفت و حجاب در جامعه اسلامی یکی از توطئه های اصلی دشمنان است که در این راستا همه تلاش خود را به کار گرفته است.

وی گفت: تزلزل در بنیان خانواده و از بین بردن حیا وعفت و ترویج بی غیرتی و بی حیایی از اهداف دشمنان هستند که دشمن با استفاده از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آنها را دنبال می کند و در راستای دست یابی به این هدف خود نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

نجفیان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب دو مقوله بسیار ارزشمند در جامعه اسلامی هستند و رعایت آن موجب حفظ سایر ارزش های اسلامی نیز می شود، تصریح کرد: حجاب و عفاف مقوله ای نیست که تنها مختص بانوان باشد بلکه آقایان نیز در این موضوع وظیفه ای برعهده دارند که باید به آن عمل کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب اظهار کرد: نباید از تهاجم به ارزش های دین و فرهنگ حجاب و عفاف، به سادگی گذشت و نسبت به این موضوع بی تفاوت بود بلکه همه باید نسبت به مسئله حجاب و عفاف در جامعه حساس باشند.

انقلاب اسلامی ما بر پایه حجاب و ارزش ها بنا و با ارزش های دین و اسلام عجین شده است و دشمنان با صدها شبکه ماهواره ای تنها برای یک هدف و آن تزلزل بنیان خانواده و ترویج بی حجابی تلاش می کنند و این هدف خود را به عینه بیان می کنند و لذا باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.