تجهیز بیش از ۸هزار هکتار از اراضی کشاورزی میاندوآب به سیستم آبیاری نوین
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
شناسه : 305949
3
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛ معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از هشت هزار و 460 هزار هکتار از اراضی این شهرستان، به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.
پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی، طرح هایی در دشت میاندوآب و اراضی پایاب بند انحرافی نوروزلو تحت عنوان واحدهای عمرانی در حال اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: بر این اساس، کل دشت به ۹ واحد عمرانی تقسیم شده است.

وی گفت: واحد عمرانی یک با مساحت کل چهار هزار و ۱۶۰ هکتار و ۱۰ ایستگاه پمپاژ، به ۱۱ زون تقسیم شده که عملیات اجرایی ۶ ایستگاه به اتمام رسیده و زون z1-2  به مساحت ۳۱۰ هکتار در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت و در دو زون دیگر نیز سیستم نوین آبیاری به مساحت ۷۳۰ هکتار در حال اجرا است.

دیانتی با بیان اینکه تامین آب یکی از اصلی ترین مولفه های تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال های اخیر و محدودیت در منابع آبی، اجرای سیستم های نوین آبیاری، مهمترین و اساسی ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم آبی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در این راستا بیش از هشت هزار و ۴۶۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان، به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی اظهار کرد: از این آمار پنج هزار و ۵۰۷ هکتار مربوط به آبیاری بارانی، ۳۴۴ هکتار آبیاری قطره ای، ۲۱۰ هکتار آبیاری کم فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

دیانتی افزود: بیش از ۱۹ کیلومتر نیز پروژه پوشش بتنی انهار و ۶۰ کیلومتر انتقال آب با لوله انجام گرفته که در مجموع با اجرای این طرح ها ۳۹ میلیون متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شده است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.