تبلور همدلی بسیجیان در آستانه شب یلدا / دست هایی که مهربانی می کنند
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۸
شناسه : 292181
18

تعدادی از جوانان و بسیجیان در میاندوآب دست به کار شده و در آستانه بلندترین شب سال، مهربانی را با تهیه بسته های یلدایی به نمایش گذاشتند

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نفس های آخر پاییز ۹۹ است و چیزی به شب یلدا نمانده و همه جا صحبت از شب یلدا یا همان شب چلله است.

شب چله یا یلدا در باور و فرهنگ مردم هر منطقه آداب و رسوم ویژه ای داشته و از جایگاه خاصی برخوردار است.

شب یلدا با دورهمی های خانوادگی به ذهن خطور می کند که در این شب براساس رسم قدیم ایرانیان، مردم در کنار هم جمع شده و با میوه و خشکبار خاصی که ویژه شب یلدا است آن را جشن می‌گیرند هر چند باید گفت که امروزه، آئین های شب یلدا تا حدودی سادگی خود را از دست داده است.

اما شب یلدای امسال قرار است متفاوت بوده و از دورهمی ها و مهمانی های همه ساله که از آداب و رسوم ویژه این شب است، خبری نباشد و دلیل آن نیز ویروس منحوسی به نام کروناست که از زمستان سال گذشته میهمان ما بوده و هنوز هم به جولان خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر اگر چه قرار است از میهمانی و دورهمی ها خبری نباشد، اما قطعا برخی آداب و رسوم این شب مانند خرید هندوانه به عنوان مظهر شیرینی، یای ثابت شب چله است که در کنار سایر تنقلات جای خود را داشته و امسال نیز میهمان خانه ها خواهد شد.

اما در این میان خانواده هایی هستند که از لحاظ اقتصادی و معیشتی در وضعیت مناسبی نبوده و ویروس منحوس کرونا این مشکل را برای آنها دوچندان کرده است و لذا باید به فکر آنها بود و قدمی برای آنها برداشت، قدمی در راستای تبدیل بلندترین شب سال به “یلدای مهربانی” با نیازمندان و مستضعفان.

در این راستا تعدادی از جوانان و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج راضیه حوزه خواهران حضرت زهرا(س) میاندوآب دست به کار شده و می‌خواستند تا همه در شادی شب یلدا سهیم باشند و به همین خاطر در آستانه بلندترین شب سال، مهربانی را با تهیه بسته های یلدایی به نمایش گذاشتند.

این بسیجیان بسته های یلدایی را در قالب “یلدای مهربانی” تدارک دیده و به یاد شهدا در بین خانواده های مناطق حاشیه نشین میاندوآب که قبلا شناسایی شده اند؛ توزیع کردند.

در این زمینه جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بسته بندی و آماده سازی این بسته های یلدایی، گفت: به همت تعدادی از جوانان و بسیجیان پایگاه راضیه حوزه مقاومت بسیج خواهران یک شهری، تعداد ۱۰۰ بسته ویژه شب یلدا تهیه و آماده سازی شد.

سرهنگ پاسدار حسین فرج زاده با بیان اینکه این بسته ها شامل هندوانه، آجیل، بسته های بهداشتی شامل ماسک و پد و میوه و سایر تنقلات است، اظهار کرد: این بسته های تهیه شده به نیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در بین خانوادهای نیازمند در مناطق حاشیه نشین شهر توزیع می شود.

وی با تقدیر از این اقدام مهربانانه و نوعدوستانه بسیجیان، افزود: بسیجیان بسیجیان با این اقدام نوع دوستی خود دل خانواده‌های نیازمند را در آخرین شب پاییز و طولانی‌ترین شب سال شاد کردند که این روحیه جهادی و نوع دوستی بسیجیان قابل ستایش است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.