تبلور «جمهوریت» و «اسلامیت» در 12 فروردین 58/ روزی که آرمان های مردم و انقلاب تحقق یافت
۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۶:۵۲
شناسه : 260433
13

“جمهوریت” و “اسلامیت” در 12 فروردین 58 با رای “آری” مردم در پای صندوق های رای متبلور شد و آرمان های مردم با انقلاب اسلامی که در شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” خلاصه می شد، تحقق یافت.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، اگر تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را ورق بزنید، به روزی می رسید که در آن دو رکن اساسی و مهم از انقلاب اسلامی ایران که همان “جمهوریت” و “اسلامیت” هستند تحقق یافته و در آن روز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشسته و نظامی متولد شد که نور اسلام را پس از گذشت قرن ها، نه تنها در ایران اسلامی بلکه به تمامی دنیا متجلی ساخت.

روز 12 فروردین 58 روزی است که مردم در آن روز حکومتی را پایه ریزی کردند که شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را تحقق بخشید و از سوی دیگر آرای “آری” مردم به جمهوری اسلامی در این روز نه تنها نشانگر تثبیت اراده مردم بر سرنوشت خود بود، بلکه سبب شد تا بارقه ای از امید در  دل محرومان و مستضعفان جهان بدرخشد.

با رای 98 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی 12 فروردین 58، عصر نوینی در تاریخ ایران و اسلام آغاز شد و به فرموده رهبر کبیر انقلاب، رفراندومی بی سابقه انجام شد  که همه مردم با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستادند.

امام جمعه میاندوآب در این زمینه در سخنانی در ایام دهه فجر با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی خود در بهشت زهرا(س) جمهوریت و اسلامیت را مبنای قیام معرفی کردند، افزود: محور و ریشه اصلی قیام به پشتوانه این ملت بود که امام به پشتوانه ملت، دولت اسلامی تشکیل دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه امام خمینی(ره) با حکومت طاغوت که مبنای آن جدایی مردم از حکومت بود، مخالف بودند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و این یعنی مردم و دین در کنار هم.

“جمهوریت” و “اسلامیت” در 12 فروردین 58 با رای “آری” مردم در پای صندوق های رای متبلور شد و آرمان های آنها با انقلاب اسلامی که در شعار “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” خلاصه می شد، تحقق یافت.

در واقع مردم مسلمان ایران با انقلاب اسلامی، نظامی می خواستند که متکی به رای مردم بوده و ارزش های الهی و قرآنی در تمامی شئون حاکمیت آن جاری بوده و استقلال و آزادی را برای آنها به ارمغان آورد.

جمهوری اسلامی هم که هدف نهایی مردم در شعار “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” عنوان شده، عبارت است از اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رای مردم در سرنوشت خود و کلیه امور اجرایی کشور به گونه ای که  ارزش های الهی و قرآنی بر آن حاکم باشد.

امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند:” مردم در این روز همه به ندای آسمانی واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا لبیک گفتند و به اتفاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت کردند.”

مقام معظم رهبری نیز در تبیین واژه جمهوری اسلامی نیز چنین می فرمایند: “جمهوری اسلامی، از لحاظ معنای تحت اللفظی بر دو پایه استوار است: یکی جمهور مردم؛ یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، این ها هستند که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می کنند، و دیگری اسلامی؛ یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است. این یک امر طبیعی است. در کشوری که اکثریت قریب به تمام آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان مؤمن و معتقد و عامل، که در طول زمان، ایمان عمیق خودشان را به اسلام ثابت کرده اند و نشان داده اند، در چنین کشوری، اگر حکومتی مردمی است، پس اسلامی هم هست.”

اکنون نیز مردم انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی با تکیه بر این فرموده حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و تمسک به ولایت، روز “جمهوری اسلامی” را به عنوان یکی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می دارند زیرا برای آنان وجود چنین نظامی بیانگر حاکمیت اراده ملی بر سرنوشت خود و نوید بخش استقلال و آزادی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.