کارخانه قند میاندوآب رکورددار پرداخت پول چغندرکاران در استان
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
شناسه : 312260
3
رئیس کارخانه قند میاندوآب عنوان کرد: رئیس کارخانه قند پانیذفام میاندوآب گفت: کارخانه قند پانیذفام میاندوآب رکورددار پرداخت پول کشاورزان در آذربایجان غربی است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، غلامعلی قنبری امروز در جریان بازدید فرماندار ویژه میاندوآب از کارخانه قند پانیذفام با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این کارخانه و خرید چغندرقند از کشاورزان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارخانه قند پانیذفام آمادگی دریافت ۲۸۰ هزار تن چغندرقند را دارد.

رئیس کارخانه قند میاندوآب با اشاره به دریافت روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن چغندرقند از کشاورزان منطقه، افزود: تاکنون ۶۲ هزار تن چغندرقند از کشاورزان منطقه خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در مورد پرداخت پول چغندرقند خریداری شده از کشاورزان، گفت: کارخانه قند پانیذفام میاندوآب رکورددار پرداخت پول کشاورزان در آذربایجان غربی است.

رئیس کارخانه قند میاندوآب تصریح کرد: تا کنون ۱۳۰ میلیارد تومان از کل مبلغ ۱۴۵ میلیارد تومان پولی که باید به کشاورزان پرداخت شود، پرداخت شده است.

قنبری تصریح کرد: همچنین به‌منظور رفاه حال و اطمینان خاطر کشاورزان منطقه، به تعدادی از کشاورزان نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان قبل از تحویل محصول چغندرقند پرداخت کرده‌ایم که در سطح آذربایجان غربی بی‌سابقه بوده است.

محمدرضا رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این بازدید که به‌منظور بررسی روند خریداری چغندرقند، کیفیت تولید و عرضه محصولات کارخانه و پرداخت پول کشاورزان انجام گرفت، با تأکید بر پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم در راستای خرید به‌موقع چغندرقند از کشاورزان اندیشیده شود.

نظارت بر مراحل مختلف خرید چغندرقند و چرخه تولید قند و شکر از دیگر برنامه‌های محمدرضا رضایی معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در این بازدید بود.

در این زمینه معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر با بیان اینکه امسال چهارهزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول در میاندوآب برداشت شود.

رضا مقدم با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند امسال به‌ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۲۸ هزار ریال اعلام شده است، افزود: سال گذشته متوسط عیار چغندرقند تولیدی در شهرستان میاندوآب ۱۶.۳۲ درصد بود.

زمان برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان بر اساس اعلام کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، یک مهرماه تعیین شده است و کارخانه قند شهرستان میاندوآب نیز از این تاریخ، آماده تحویل محصول تولیدی چغندرکاران منطقه است.

در راستای حمایت از تولیدکنندگان مهندسین ناظر کشاورزی جهت نظارت بر تعیین اُفت و عیارسنجی چغندرقند از تاریخ شروع دوره بهره‌برداری این محصول در کارخانه قند میاندوآب حضور می‌یابند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.