برخورد قاطع با سودجویان؛ راه حل گرانی‌های غیراصولی
۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۴۴
شناسه : 288926
3

مسئولان چاره ای اساسی تر برای گرانی های بازار داشته باشند چرا که با توجه به شیوع کرونا و وضعیت اشتغال و درآمد مردم و وضعیت اقتصادی موجود در بازار برخی از مردم با مشکل مواجه هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، در هفته های اخیر قیمت ارز و برخی کالاها  به یکباره صعودی و در مدار گرانی قرار گرفته و افزایش قیمت بی سابقه ای را به خود اختصاص داد به گونه ای که قیمت یک دلار به رقم بی سابقه 20 هزار تومان رسید و در این بین نیز برخی دلالان و سوداگران فرصت را مهیا دیده و برای سوء‌استفاده بیشتر از این شرایط دندان تیز می‌کنند.

در شرایط فعلی که کرونا میهمان ما بوده و آسیب هایی را به لحاظ اقتصادی به خانوارها و به برخی مشاغل وارد کرده، بازار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم از جمله لبنیات، برنج، روغن، حبوبات و غیره در هفته های اخیر با نوسان و افزایش بی ضابطه قیمت روبه‌رو شده است.

از سوی دیگر این روزها که فصل جابجایی ها نیز هست، مسکن و اجاره بها نیز از افزایش قیمت در امان نمانده و  در بخش مسکن و اجاره بها نیز مردم شاهد گرانی بوده و بسیاری از مالکان و دلالان به سمت بالابردن قیمت‌های اجاره حرکت کرده اند تا شاید بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را برطرف کنند.

با گشتی در بازار و پرس و جو از شهروندان و مغازه داران به راحتی می توان فهیمد که کمتر کالایی است که افزایش قیمت نداشته باشد.

اما در این میان همیشه وقتی سخن از گرانی‌، کمبود کالا، افزایش قیمت و رسیدگی به نوسانات قیمت در بازار به میان می آید همیشه از نظارت بر بازار و قیمت‌گذاری از سوی برخی سازمان ها مانند اصناف و اداره صمت به سخن می آید موضوعی که برخی شهروندان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما آن را مطرح کرده و گفتند: قیمت برخی کالاها از یک مغازه به مغازه دیگر متفاوت بوده و در برخی کالاها نیز با شتاب زیاد در حال افزایش بوده و لازم است بر این موضوع نظارت بیشتری انجام گیرد.

یکی از شهروندان نیز با ارسال پیامی به خبرنگار ما در رابطه به افزایش قیمت سیمان گفته است: امروز به یکی از فروشندگان سیمان مراجعه کردم که علی رغم وجود سیمان در انباری از فروش آن خودداری می کرد.

در این میان برخی از کسبه نیز در پاسخ به دلایل افزایش قیمت ها، گفتند: امروز کالایی را به یک قیمت می خریم و با درصد مصوب در مغازه می فروشیم ولی با این درصد نمی توانیم آن را جایگزین کنیم و  لذا مجبوریم به قیمت روز کالاها را به فروش برسانیم تا حداقل بتوانیم آن را جایگزین کنیم و چرخ زندگی خودمان نیز بچرخد.

نامه روسای کمیسون های مجلس به روحانی درمورد مشکلات اقتصادی ومعیشتی وگرانی های اخیر

بعد از افزایش قیمت برخی کالاها و در روزهای اخیر نیز روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور درمورد مشکلات اقتصادی ومعیشتی  وگرانی های اخیر تاکید کردند: اینکه رییس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آنها با خبر شود و به آنها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است؟ از شما تقاضامندیم نصیحت این برادران ایمانی خود را بپذیرید و روند هفت ساله مدیریت خود را تغییر دهید چرا که مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمانهای خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد.

همه تقصیرها را به گردن تحریم ها نیندازیم

مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس نیز روزسه شنبه 13 خرداد 99 در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به رفاه و معیشت مردم، تصریح کرد: من به عنوان خادم ملت به خاطر وضعیت رفاه و معیشت مردم شرمنده هستم.

عیسی زاده با اشاره به فشارهای اقتصادی و سیاسی استکبار جهانی به ایران گفت: امروز گرگ صفت های ذاتی و وحشی در بیرون از ایران خانواده 80 میلیونی ما را از لحاظ اقتصادی و فرهنگی ما را تحت فشار قرار دادند. آیا نباید در جهت کم کردن این فشار حرکت کرد؟

نماینده مردم میاندوآب در مجلس گفت: مردم انقلابی از مجلس انقلابی انتظار دارند که مشکلات ازدواج، بیکاری و مسکن را رفع و حل کنند.

وی گفت:  همه تقصیرها را نباید سر تحریم‌ها بگذاریم و خودمان نیز در همین جایگاه مجلس می‌توانیم اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت کشور انجام دهیم.

هم چنین عیسی زاده در گفت و گویی که با پارسینه داشت با انتقاد از دولت، گفت: بنا بود دولت سفره ملت را رنگین کند،  اما اینگونه نشده است.

وی افزوده است: بخاطر مردم  و کشور با دولت تعامل می کنیم وگرنه دولت جایی برای دفاع باقی نگذاشته است.

لزوم برخورد قاطع با سودجویان

لازم و ضروری است متولیان امر بر بازار نظارت مستمر و دقیق داشته و با افزایش نظارت ها جلوی این گرانی ها را بگیرد و از سوی دیگر متولیان باید با دلالان و سودجویان برخورد قاطعی داشته باشند تا مردم هر روز دغدغه و نگرانی افزایش قیمت کالاها بخصوص مایحتاج ضروری زندگی خود را نداشته باشند.

امید داریم مسئولان چاره ای اساسی تر برای گرانی های بازار داشته باشند چرا که با توجه به شیوع کرونا و وضعیت اشتغال و درآمد مردم و وضعیت اقتصادی موجود در بازار برخی از مردم با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.