تاخت و تاز کرونا زیر سایه بی توجهی ها مردم میاندوآب/ ویروس دلتا در کمین است
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
شناسه : 295959
7
متاسفانه عادی انگاری در سطح شهر موج می زند و عده ای بی توجه به هشدارها و توصیه ها، انگار نه انگار که کرونایی وجود دارد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، نزدیک به دو سال است که ویروس منحوسی به نام کرونا کشور عزیزمان را به خود درگیر کرده است و در این مدت جهش های مختلف نیز کشور را بی نصیب نگذاشته است و سبب شده تا هزاران خانواده ایرانی در غم از دست دادن عزیزان خود به سوگ بنشینند.

مدتی نیز است که گونه جهش یافته  ویروس کرونا به نام دلتا در کشور جاخوش کرده و سبب به وجود آمدن پیک پنجم که شدیدتر از پیک های قبلی نیز بوده است، شده و هم اکنون نیز طبق گفته مسئولان و کارشناسان به تاخت و تاز خود ادامه می دهد.

استان آذربایجان غربی و شهرستان میاندوآب نیز از این قاعده مستثنی نبوده ومتاسفانه مدتی است که وضعیت متفاوتی را در شاهد هستیم به گونه ای که عادی انگاری در سطح شهر موج می زند و عده ای بی توجه به هشدارها و توصیه ها، انگار نه انگار که کرونایی وجود دارد.

به وضوح می شود ترافیک در سطح شهر و شلوغی بازار را مشاهده کرد، میزان استفاده از ماسک کاهش محسوسی داشته و این عادی انگاری بیماری کرونا بسیار نگران کننده جلوه می نماید و بیم وخیم تر شدن اوضاع نیز وجود دارد و این در حالی است که در روزهای گذشته نیز بارها آژیر خطر در سطح شهرستان میاندوآب به صدا درآمده است.

روند افزایشی بیماران کرونایی در میاندوآب

در این زمینه مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به خبرنگار ما گفت: متاسفانه با افزایش تعداد مراجعات و بستری های کرونایی مواجه بوده و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز به میزان بالایی کاهش یافته است.

سهراب حیدری با اشاره به اینکه با تلاش‌های ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان، این بیماری در شهرستان طی ماه های اخیر کاملا کنترل شده بود، افزود: ولی متاسفانه مدتی است که روند صعودی کرونا در شهرستان شروع شده و این شرایط با توجه به عدم همراهی و عدم توجه شهروندان گرامی به موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در تجمعات این روند صعودی متاسفانه همچنان ادامه دار بوده و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در روزها و هفته های آتی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید دوباره بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده، تصریح کرد: مردم باید در همراهی و همکاری با کادر سلامت کوشا باشند و این را در نظر بگیرند که کوچکترین بی‌احتیاطی ممکن است زحمات را بر باد داده و منجر به شرایط وخیم اپیدمی در شهرستان شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه اکثر درگیری ها و مبتلایان به کرونا در شرایط فعلی گروهی و خانوادگی هستند، اظهار کرد: عادی انگاری وضعیت، نگران کننده است و باید حساسیت مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری و… افزایش یابد.

وضعیت نگران کننده کرونایی  

حتی در این زمینه جلسه اضطراری و مدیریت بحران نیز در بیمارستان عباسی میاندوآب به عنوان معین بستری بیماران کرونایی ترتیب یافت که در این جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: متاسفانه میزان درگیری بیماری کرونا بسیار زیاد شده و به تبع آن تمامی مراکز درمانی، مطب ها و بخصوص بیمارستان ها به ویژه بیمارستان عباسی مملو از بیمار است.

سهراب حیدری با بیان اینکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان و مراکز درمانی افزایش یافته و با این روند باکمبود تخت مواجه خواهیم شد افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل ها، در روزها و هفته های آتی وضعیت به مراتب بدتر و مراجعات بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت موجود به دادستان و شورای تامین شهرستان اعلام شده است، اظهار کرد:مدیران و مسئولین بیمارستانی حضور باید فیزیکی داشته و با جدیت تمام تدابیر لازم را در خصوص مدیریت بحران انجام دهند.

حیدری با اشاره به اینکه”آی سی یو” بیمارستان عباسی پر شده است، تصریح کرد: لازم است تا تخت های اکسترا و حتی تخت های موجود در انبار به چرخه درمان وارد شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با تاکید بر اینکه از تمامی فضاهای خالی بیمارستان که می‌توان استفاده کرد، جهت بستری بیماران استفاده نمایید، تصریح کرد: به پیشنهاد و هماهنگی با امام جمعه  در صورت نیاز مصلی امام(ره) نیز در اختیار کادر درمان قرار داده اند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از مردم عاجزانه  تقاضا داریم از تجمعات خود داری نموده و تمامی دستورالعمل های بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند، افزود: میزان استفاده از ماسک در بین عموم کاهش یافته و این یک تهدید جدی بوده  و کادر درمان را خسته  و درگیر می‌کند.

مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید بی کم و کاست اجرایی شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این ستاد، گفت:در شرایط بحرانی قرار داریم، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیماتی که در جلسات شهرستانی اتخاذ می شود بی کم و کاست باید اجرا شود.

صمد اکبری افزود: اگر خواهان تغییر شرایط هستیم باید همه آحاد مردم و بویژه متولیان امر، پای کار باشند، متاسفانه برخی از ادارات همکاری لازم را ندارند و کنترل و نظارت دقیقی بر بازار، اماکن ورزشی و تفریحی و همچنین مشاغلی که منع فعالیت دارند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طبق آمار و اطلاعات شبکه بهداشت و درمان بسیاری از بیماران در مراسمات و دورهمی های خانوادگی مبتلا شده اند، از مردم میخواهیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میاندوآب  اظهار کرد: تردد خودرو و ورود مردم به آرامستانهای شهرستان میاندوآب تا بهبود شرایط و خروج از وضعیت قرمز ممنوع است.

افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا در میاندوآب

حسام شیرازه محبت هم در این زمینه با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان، اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی بیش از ۵۵ هزار و ۲۵۰ دز واکسن در میاندوآب تزریق شده است که امیدواریم هر چه سریعتر بقیه مردم هم از واکسن بهره مند شوند.

فرماندار میاندوآب افزود: در حال حاضر برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از ازدحام مردم، پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند و طی روزهای آینده نیز مرکز واکسیناسیون خودرویی نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از واکسن داخلی، گفت: تمامی واکسن هایی که تهیه شده خوب و موثر هستند و چنانکه آمار و اطلاعات نشان می دهد میزان فوتی در میان واکسینه شده ها بسیار پایین تر است.

شیرازه محبت با تاکید بر توجه به دستورالعمل های بهداشتی و توصیه های پزشکان و کارشناسان، تصریح کرد: از شهروندان انتظار می رود جهت تسریع در امر واکسیناسیون عمومی و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری در مراکز تعیین شده بدون در نظر گرفتن نوع واکسن حضور یابند.

در کنار اعمال این محدودیت ها نیز طرح شهید سلیمانی به مرحله اجرا در آمده و تلاش می شود تا این ویروس سرکش کنترل شود و لازم است تا این نکته مدنظر باشد که قطعا بی توجهی به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی سبب افزایش و شیوع هرچه بیشتر بیماری و خستگی کادر درمان شده و در نتیجه مشکلات بعدی را در پی خواهد داشت که امیدواریم تنها به توجه همگانی به توصیه ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هر چه سریعتر با قطع زنجیره از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.