تأمین امنیت غذایی، رسالت جهاد کشاورزی است
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
شناسه : 306798
7
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه، رسالت اصلی جهاد کشاورزی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، خسرو شهبازی امروز در جمع کارکنان جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم‌ و رشد تولید»، اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی جامعه، رسالت اصلی جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: مکانیزه کردن کشاورزی و سوق به سمت کشاورزی صنعتی، فرآوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، افزایش تولیدات صنعتی و نیمه صنعتی بخش کشاورزی زمینه ساز تحقق شعار سال در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از دانش فنی در تولید محصولات کشاورزی، گفت: جهاد کشاورزی پل ارتباطی انتقال دانش فنی، نتایج تحقیقات و آخرین یافته های علمی روز به بهره‌برداران بخش کشاورزی است که اگر کلیه اصول علمی در تولید رعایت شود، قطعا افزایش تولید در واحد سطح را نیز خواهیم داشت.

شهبازی در ادامه بر لزوم افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب نیز اشاره و تصریح کرد: استفاده بی رویه از سفره های آب زیر زمینی منجر به فاجعه های جبران ناپذیری می‌شود که خشک شدن دریاچه ارومیه نتیجه همین مصرف غیر‌اصولی و بی رویه آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر ضرورت توسعه سیستم های نوین آبیاری و تأمین اعتبار مالی  مورد نیاز برای پروژه های عمرانی آب و خاک تاکید کرد و افزود: اجرای هر چه بهتر طرح جهش تولید در دیمزارها، اصلاح الگوی کشت، رصد و پایش مستمر مزارع، توسعه محصولات گلخانه ای، اصلاح نژاد دام، صیانت از کاربری اراضی کشاورزی، آموزش و توانمندسازی بهره برداران بخش کشاورزی، حمایت از فعالیت‌های بانوان بویژه زنان بی‌سرپرست، توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی، استفاده از توانمندی‌های زنان و پتانسیل موجود در این قشر از جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی هم چنین با اشاره به پتانسیل‌های این شهرستان، گفت:دشت حاصلخیر میاندوآب دارای پتانسیل های بالایی برای تولید محصولات کشاورزی است و باید از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان در راستای شکوفایی بخش کشاورزی، افزایش عملکرد و ارتقاء بهره وری تولید محصولات کشاورزی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.