بیش از ۵ هزار نفر فرش‌باف در میاندوآب فعالیت دارند
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شناسه : 312326
3
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در حوزه فرش و قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.
پ
پ

رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر با اشاره به اهمیت صنعت فرش و قالیبافی در میاندوآب، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در حوزه قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه فرش‌بافی هنری بی‌بدیل است که در این شهرستان نیز از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: سالانه یک هزار مترمربع انواع قالی و فرش دستبافت در میاندوآب تولید می‌شود.

وی گفت: ارزش فرش‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب با فروش هشت هزار بشکه نفت خام برابری کرده و این موضوع در تحقق شعار ما می‌توانیم و اقتصاد منهای نفت نقش اساسی را ایفا کند.

بهروزی تصریح کرد: هشت شرکت‌تعاونی، ۱۲ کارگاه غیرمتمرکز قالیبافی و یک اتحادیه صنفی با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در میاندوآب در حال فعالیت هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر دارای بیمه دولتی فرش بوده و تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان با اشتغال‌زایی بیش از ۱۱۵ نفر با رویکرد کارآفرینی و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی در میاندوآب پرداخت شده است .

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.