بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی میاندوآب کشاورزی است
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۰
شناسه : 308797
6
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این شهرستان دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.
پ
پ

رضا مقدم در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در راستای تحقق رشد تولید، اظهار کرد: کشاورزی رکن اصلی توسعه، تولید و اشتغال‌زایی و محور اقتصاد مقاومتی بوده و بارها در این زمینه رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را تأکید کرده‌اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، تقویت زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از دانش و علم روز در کشاورزی، می‌توان به جهش تولید، خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی دست‌یافت.

وی گفت: جهادگران جهاد کشاورزی همان‌طوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد از وجب‌به‌وجب خاک این مرزوبوم و تمامیت ارضی میهن عزیزمان دفاع کردند، امروز نیز در جبهه «تولید و تأمین امنیت غذایی» فعالیت می‌کنند.

مقدم تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب با مدیریت و نظارت کامل “از مزرعه تا سفره مردم” نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه دشت زرخیز میاندوآب قطب دامپروری و کشاورزی استان است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: شهرستان میاندوآب دارای نزدیک به ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک است.

مقدم با اشاره به اصلاح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات آب بر در شهرستان میاندوآب، اظهار کرد: امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به کشت محصول گندم اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.