بهره برداری از هفت طرح جهاد کشاورزی در میاندوآب/ مشعل گاز در 11 روستای دیگر روشن شد
۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۰۰
شناسه : 283184
3

به مناسبت هفته دولت، 11 طرح کشاورزی و گازرسانی با حضور جمعی از مسئولان در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این طرح‌ها شامل هفت طرح جهاد کشاورزی و چهار طرح گازرسانی به ۱۱ روستا و ۲ واحد صنعتی بودند که با حضور مسئولان به بهره بردای رسید.

نخستین طرح افتتاحی امروز، افتتاح همزمان هفت طرح جهاد کشاورزی بود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در این مراسم گفت: این طرح‌ها شامل پروژه آبیاری تجمیعی کم‌فشار روستای «حسن‌کندی» به مساحت ۱۶۰ هکتار که ۶۰ هکتار اراضی زراعی و ۱۰۰ هکتار اراضی باغی را پوشش می‌دهد و با صرف ۱۶ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.

علی دیانتی اظهار کرد: بهره برداری از دو واحد گلخانه‌ در روستاهای «فیروزآباد»و «چلیک» در مجموع با یکهزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و  پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری، سامانه آبیاری بارانی و قطره‌ای در ۲۰ هکتار زمین کشاورزی با صرف دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال، سامانه آبیاری کم‌فشار با مشارکت بخش خصوصی در ۱۳ هکتار زمین کشاورزی در روستای «قره‌قوزولو » و  «قره‌سقل» با ۸۸۰ میلیون ریال از دیگر طرح های افتتاحی بود.

وی افزود: هم چنین یک هزار و ۷۰۰ متر نیز پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در روستاهای «قره‌پاپاق»، «گُل‌سلیمان‌آباد» و «چلیک» با صرف شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار به همین مناسبت به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این طرح‌ها در زمینه آبیاری نوین، سالانه یک میلیون مترمکعب از مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش پیدا می‌کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: امسال در مجموع به ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال  اعتبار به مناسبت هفته دولت در بخش کشاورزی میاندوآب هزینه شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شد.

دومین طرح افتتاحی امروز، افتتاح پروژه های گازرسانی روستایی و صنعتی بود که به صورت نمادین در روستای گاومیش گلی افتتاح شد.

این پروژه ها شامل پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای این شهرستان شامل روستاهای تپه‌رش، حیران، قلعه‌کوچک، قلعه‌بزرگ، سوغانچی، احمدآباد، آغبلاغ، جعفرآباد، چلیک، گاومیش‌گلی، خان‌کندی است.

بر اساس اعلام شرکت گاز میاندوآب با گازرسانی به این ۱۱ روستا، یک هزار و ۷۵۹ خانوار این روستاها با جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۶۵۱ نفر از نعمت گاز برخوردار شدند.

همچنین گازرسانی به یک واحد مرغداری و یک واحد موره آجرپزی نیز به همین مناسبت افتتاح شد.

در اجرای این طرح‌ها در مجموع ۸۵ هزار و ۲۸۵ متر شبکه‌گذاری اجرا شده و ۱۳۸ میلیارد ریال نیز برای اجرای آنها هزینه شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.