بهره‌برداری از بزرگ‌ترین واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در میاندوآب
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 316058
6
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بزرگ‌ترین واحد تمام‌اتوماتیک پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب آذربایجان غربی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با تبریک دهه فجر و ایام پیروزی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هم‌زمان با دهه فجر و ایام گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۹ طرح در بخش‌های آب‌وخاک، صنایع کشاورزی و تولید طیور در میاندوآب با اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این طرح‌ها شامل یک واحد اسانس گیری، تولید عرقیات گیاهی، خشک و بسته‌بندی‌کردن گیاهان دارویی با ظرفیت سالانه ۶۰۰ تن در روستای نظام‌آباد، واحد تولید مکمل غذایی، انواع جوانه‌ها و قاووت با ظرفیت سالانه ۲۵ تن در شهرک صنعتی میاندوآب، طرح افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخم‌گذار از ۶۰ هزار قطعه به ۱۲۰ هزار قطعه در روستای حاجی بهزاد هستند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین واحد تمام‌اتوماتیک پرورش مرغ تخم‌گذار جنوب آذربایجان غربی در این شهرستان، افزود: این طرح شامل افزایش ظرفیت طرح پرورش مرغ تخم‌گذار از ۶۰ به ۱۲۰ هزار قطعه است.

مقدم گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و دارای یک هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف بوده و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در روستای حاجی بهزاد شهرستان میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب تصریح کرد: با بهره‌برداری از این واحد مرغداری، برای ۱۱ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۲ نفر به‌صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شده و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: با افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخم‌گذار روستای حاجی بهزاد و تولید سالانه یک هزار و ۹۴۶ تن تخم‌مرغ در این مرغداری، تولید تخم‌مرغ صنعتی در شهرستان میاندوآب به ۲ هزار و ۹۲۰ تن افزایش می‌یابد.

مقدم با اشاره به نیاز سالانه شهرستان به ۲ هزار و ۴۷۸ تن تخم‌مرغ، افزود: ۴۴۲ تن تخم‌مرغ، مازاد بر مصرف شهرستان در مرغداری‌های میاندوآب تولید و روانه بازارهای مصرف شهرستان‌های هم‌جوار می‌شود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.