بهار همدلی در روزهای کرونایی/ اینجا مهربانی، کرونا را شکست می دهد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۳۰
شناسه : 287835
8

در این روز‌های سخت کرونایی، تنور همدلی داغ بوده و این همدلی ها حال خیلی‌ها را خوب کرده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، این روزها همه جا صحبت از میهمان ناخوانده و ویروس منحوسی به نام “کرونا” است که  از اواخر بهمن ماه سال گذشته، وارد کشور ما شده است.

این میهمان ناخوانده و ویروس منحوس در مدتی که در کشور ما بود، سبب تعطیلی مدارس، دانشگاهها، نماز جمعه و جماعت ها، اصناف و… نیز شده است و  به نوعی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

در این بین نیز کسانی و خانواده هایی مانند کارگران فصلی یا برخی مشاغل هستند که به نوعی تحت تاثیر ویروس کرونا، معیشت آنها دچار مشکل شده است و یا بازاریانی هستند که هر چند جز اصناف ضرور بوده  و در این ایام تعطیل نبوده اند؛ اما به نوعی کرونا کاسبی آنها را نیز کساد کرده است.

اما روی دیگر این ماجرا مهربانی و همدلی است که در این روزهای سخت برخی شهروندان تلاش کرده اند تا بخشی از چالش های انتشار ویروس کرونا را در بین اقشار آسیب پذیر جبران کنند و در این راه به هر نحوی که توانسته اند قدم برداشته اند، یکی با بخشش هزینه اجاره یک یا چند ماه و دیگری با کمک به تهیه بسته معیشتی.

سپاه قدم اول را برداشت

سپاه نخستین نهادی بود که  ۳۰۰ بسته معیشتی را به صورت بسته بندی برای خانوارهای آسیب دیده از شیوع کرونا تهیه و توزیع کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در حاشیه توزیع این بسته ها به خبرنگار ما گفت: با استعانت از خداوند متعال و به همت سازمان بسیج مستضعفین و سردار فرماندهی محترم سپاه شهدا، بسته معیشتی برای اقشاری که معیشتشان بواسطه شیوع کرونا آسیب دیده است توزیع شد.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ اظهار کرد: در همین راستا، ۳۰۰ بسته معیشتی شامل  برنج، روغن، گوشت، مرغ و کنسروجات با شناسایی انجام شده در سطح محلات شهرستان توسط حوزه و پایگاه ها توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب توزیع شد.

خیرین به میدان آمدند

اما در ادامه این راه هم همایش خیرین عرصه مقابله با بیماری کرونا در میاندوآب با حضور جمعی از خیرین در سالن اجتماعات فرمانداری میاندوآب برگزار شد که در آن جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب گفت: اگر روزی جنگ و یا سیل و… بود و همه آماده بودیم تا در صحنه باشیم،  امروز نیز در جنگ هستیم، جنگی که هم جان می گیرد هم مال و هم به اقتصاد ضربه می زند.

سرهنگ دوم پاسدار حسین فرج زاده اظهار کرد: چشم اقشار ضعیف جامعه به ما است تا دستی از آنها بگیریم و در این ایام که اقشار ضعیف و کسبه و اصنافی که در موضوع بیماری کرونا به دلایل مختلف بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند، یاریگر انها باشیم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه جهاد و انفاق در راه خدا، تصریح کرد: مجاهدت در راه خدا با جان و مال از اجر والایی برخوردار است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با بیان اینکه باید به فکر قشر آسیب پذیر که همه مدیون این قشر هستیم، باشیم، اظهار کرد: در وهله اول می خواهیم برنامه ریزی برای تهیه بسته معیشتی برای حداقل یک هزار خانوار داشته باشیم و در این راه خیرین باید به میدان بیایند.

مهدی قهرمانی فرماندار میاندوآب نیز  در ادامه جلسه با اشاره به اینکه خیرین همیشه در کنار ما بوده اند، تصریح کرد: مسئولان استانی می گویند که میاندوآبی برای هر کاری اراده کنند می توانند انجام دهند و این را بارها نشان داده اند و امروز نیز نشان می دهند که می توانند درامر خیر و مبارزه با کرونا پیشقدم شوند.

تهیه و توزیع بسته های معیشتی توسط ستاد مقابله با کرونا

این جلسه نیز جرقه ای شد تا قدم های بعدی در همدلی با اقشار ضعیف و آسیب پذیر از کرونا در میاندوآب برداشته شود و در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از کرونا، یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط خیرین، اصناف و ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب تهیه و توزیع شد.

این بسته های معیشیتی شامل مایحتاج ضروری اعم از برنج، روغن، مرغ، پنیر و قند بود که با همکاری گروه جهادی شهدای اصناف حوزه مقاومت بسیج اصناف و حسینیه بیت الرقیه(س) بسته‌بندی و به کمک خیرین، فرماندار، جمعی از مسئولان و ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب در مناطق کم‌برخوردار و اصناف آسیب‌پذیر توزیع شد.

ستاد مردمی مقابله با کرونا نیز به میدان آمد

اما این پایان کار نبود بلکه ستاد مردمی مقابله با کرونا که متشکل از تعدادی از سمن ها بود در کنار ضدعفونی سازی و گندزدایی معابر و خیابان ها، نیز به میدان آمده و همزمان با ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب، 700 بسته معیشتی و بهداشتی را تدارک دید و در بین جامعه هدف توزیع کرد.

گروههای جهادی و بسیجیان نیز به میدان آمدند

اما همدلی ادامه داشت تا نیمه شعبان فرا رسید و به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج) و با نیت تعجیل در ظهور آن حضرت از سوی خیران و بسیجیان میاندوآبی ۱۰۰ بسته گوشت نذری تهیه و در میان خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

فرمانده پایگاه قائم آل محمد(عج) حوزه یک شهری میاندوآب در این مراسم گفت: همه ساله به مناسبت نیمه شعبان، جشنی در این مسجد برگزار می شود که امسال شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم را لغو کرد.

محمد محمودی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و به همت خیرین و بسیجیان تصمیم به تهیه و توزیع بسته های گوشت و معیشتی برای خانوارهای آسیب دیده از شیوع کرونا گرفته شد.

وی افزود:این بسته ها به تعداد ۱۰۰ خانواده و شامل بسته گوشت قرمز و سفید هستند که به همت خیرین و با مشارکت بسیجیان پایگاه قائم آل محمد(عج) حوزه یک شهری، کانون فرهنگی مسجد و مرکز نیکوکاری و هیئت امنا تهیه شده و در میان اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.

به گفته محمودی برای تهیه این ۱۰۰ بسته گوشت نذری قرمز و سفید ۱۰۰ میلیون ریال از طرف خیرین، بسیجیان و هیئت امنا هزینه شده است.

هم چنین گروههای جهادی نیز به میدان آمده و در این راستا به همت گروههای جهادی شهید حججی و شهید طهرانی مقدم حوزه بسیج دانشجویی شهرستان میاندوآب و همزمان با میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج)۲۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی تهیه و در میان اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

آغاز فصل نوین همدلی با نیازمندان با لبیک بسیج به بیانات رهبر معظم انقلاب

بعد از اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب دستور یک رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان و اقشاری که از شرایط شیوع بیماری آسیب دیده اند را صادر فرمودند؛ سازمان بسیج مستضعفین رزمایش #کمک_مومنانه را آغاز کرد که با آغاز این رزمایش قطعا شاهد همدلی و مهربانی هرچه بیشتر مردم میاندوآب با نیازمندان و اقشار آسیب پذیر از ویروس منحوس کرونا خواهیم بود

در این زمینه سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهارداشت: ملت ایران ظرفیت های مهم و بزرگی دارد که بخشی از آن در ماجرای بحران کرونا ظهور و بروز پیدا کرد.

وی افزود: یکی از ابعاد منفی گسترش یک اپیدمی مثل کرونا لطمه دیدن معیشت بخشی از هم وطنانی است که تحت تاثیر قرار گرفته اند.

فرمانده بسیج تصریح کرد: بعد از اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب ضمن تجلیل از درخشش مردم در مبارزه با ویروس کرونا دستور یک رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان و اقشاری که از شرایط شیوع بیماری آسیب دیده اند را صادر فرمودند؛ سازمان بسیج مستضعفین رزمایش #کمک_مومنانه را تدوین و با رمز یا صاحب الزمان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت اظهار داشت: ۵۴ هزار پایگاه بسیج و یکصد و ده هزار رده این سازمان با برنامه ای ویژه محوریت انجام این رزمایش را بر عهده خواهند داشت.

و در پایان باید گفت که در این روز‌های سخت، تنور همدلی داغ بوده و این همدلی ها و دستگیری از همدیگر، حال خیلی‌ها را خوب می‌کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.