بصیرت لازمه عبور از فتنه ها است/ فتنه گران، خائن به نظام، انقلاب و مردم بودند/ مسئولان باید پاسخگو باشند نه مدعی/ ولایت فقیه محور اتحاد و خط قرمز ماست
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
شناسه : 270024
5

امام جمعه میاندوآب گفت: اگر بصیرت، آگاهی و معیار در انسان نباشد؛ در آن صورت حق و باطل برای انسان مشتبه می شود و اگر انسان به شبهه بیفتد و بصیرت نداشته باشد، راه را اشتباه می رود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب با اشاره به حماسه عظیم مردمی در 9 دی 88، اظهار کرد: این حماسه عظیم، تجلی بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه شناخت هویت فتنه و منشا اصلی آنان، از درس‌های حماسه 9 دی بود، افزود: فتنه یعنی آزمایش و یعنی جایی که تشخیص حق و باطل مشکل است و در اینجاست که باید بصیرت و قدرت تشخیص داشت.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه معیار ما مشخص بود و هر جا ولی‌فقیه باشد، آن طرف حق بوده و راه های دیگر باطل است؛ گفت: اگر بصیرت، آگاهی و معیار در انسان نباشد؛ در آن صورت حق و باطل برای انسان مشتبه می‌شود و اگر انسان به شبهه بیفتد و بصیرت نداشته باشد، راه را اشتباه می‌رود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ملاک حال فعلی افراد است، تصریح کرد: کسانی که واقعه عاشورا را به وجود آوردند، نمونه آنها شمر بود که جانباز جنگ صفین بود ولی فرزند پیامبر را به شهادت رساند، پس ملاک حال فعلی افراد است.

حسن‌زاده اظهار کرد: معیار حال فعلی افراد بوده که آیا در کنار ولی‌فقیه است یا در مقابل ولی‌فقیه، چه این فرد و یا افراد مسئولیت داشته باشند و یا قبلا مسئول بوده باشند و اگر در مقابل ولی فقیه قرار بگیرند در گمراهی بوده و  باطل هستند.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که مسئولیت داشته و یا دارند، نباید در جایگاه مدعی قرار گرفته و در مقابل نظام و انقلاب قرار بگیرند، بلکه باید پاسخگو باشند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امام فرمودند: هرکس دشمن از او تعریف کند، یعنی گمراه شده است، گفت: هرکسی که دشمن، آمدنیوزها از وی تعریف کنند این را بدانید که منحرف شده که دشمن از او تمجید می کند.

حسن‌زاده  با اشاره به اینکه شناخت بازیگران حوادث فتنه 88 و بازی خوردگان و خواص بی‌بصیرت و معاندان  از دیگر درس‌ها و عبرت‌های حماسه 9 دی بود، گفت: کسانی که به مساجد و مردم وپایگاه‌های بسیج حمله و آنها را تخریب کردند، در واقع عده ای سلطنت طلب و ضد انقلاب بود که به انقلاب و مردم خیانت کردند.

وی افزود: کسانی که به مردم و نظام و انقلاب خیانت کردند و وارد کف خیابانها شده و نظام و کشور را به خطر انداخته و خسارت زدند، عده ای خائن و جاهل بودند که باید ریشه اینها را خشکاند.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: هر جای پای تفرقه، بی قانونی، هنجارشکنی و  اختلاف است، در آنجا پای آمریکا و استکبار جهانی دیده می‌شود و همانطور که امام فرمودند ما هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا کشیده و با صدای بلند می‌گوئیم:”مرگ بر آمریکا”.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه خط و خطوط ما مشخص بوده و همه زیر پرچم ولایت فقیه قرار داریم، تصریح کرد: ولایت فقیه نقطه اتحاد و وحدت ماست و همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با اتحاد حول محور ولایت در مقابل دشمنان ایستادیم، امروز نیز حول محور ولایت قرار گرفته و دست رد به سینه آمریکا و دشمنان می زنیم و تا آخرین قطره خون ایستاده و می‌گویئم :”لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است”.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار نکات مهم و اساسی را بیان کردند که لازم است مورد توجه همه مسئولان و مردم قرار گیرد.

امام جمعه میاندوآب ضمن تقدیر دوباره از اقدام انقلابی “مبین عباسی” بوکسور میاندوآبی در عدم مبارزه با ورزشکار رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد:  این اقدام مبین عباسی، نماد حرکت انقلابی و پهلوانی است و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

حسن‌زاده تصریح کرد: مبین عباسی” نشان داد که ادامه دهنده راه شهیدان باکری ها، 850 شهید میاندوآب و شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی‌ها است.

وی افزود: وظیفه داریم تا از چنین جوانان و ورزشکاران پهلوانی که مشت محکمی بر دهان رژیم اشغالگر قدس در میادین ورزشی می‌زنند، حمایت کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه تواضع از شروط تقواست، اظهار کرد: انسان باید مراقب اعمال، کردار و رفتار و گفتار خود باشد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.