بستری ۸۰ نفر از بیماران کرونایی آذربایجان‌غربی در بخش آی.سی.یو
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
شناسه : 287709
5

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سطح این استان بستری شده‌اند، گفت: ۸۰ نفر از این بیماران در بخش آی.سی.یو بستری هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز،جواد آقازاده صبح امروز در نشست خبری با موضوع ویروس کرونا، اظهار داشت: شرایط فعلی به عنوان جنگ با دشمنی ناشناس است که باید در برابر آن آمادگی کامل و هشیاری را حفظ کنیم.

وی، افزود: نباید تا پایان مسیر از سطح آمادگی کاسته شود و به همین دلیل نیازمند رعایت تمام موازین بهداشتی توسط مردم و نیز آمادگی تمام کادر درمان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با بیان این نکته که اکثریت بیماران کرونایی در استان پس از طی دوران بیماران در منزل بستری می‌شوند، عنوان کرد: تنها حدود ۳۰ بیمار در نقاهتگاه‌ها بستری شده‌اند و بقیه بیماران برای طی دوران نقاهت در منزل قرنطینه شده‌اند.

وی، ادامه داد: افرادی که در منزل قرنطینه هستند از خدمات ویژه بهره‌مند می‌شوند و در کنار آن نیز زباله‌های این منازل با تدابیر خاص حمل می‌شود.

آقازاده، از همکاری رسانه‌ها در زمینه آگاهسازی و هشدار به مردم تقدیر کرد و گفت: در این زمینه خوشبختانه شاهد همکاری و همراهی رسانه‌ها هستیم که با ارائه موارد لازم به مردم در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تلاش دارند.

در ادامه جلسه، معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایان‌غربی نیز از وجود بیش از ۲۶۰۰ تخت خالی و ۷۰ تخت ویژه خالی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد که هیچ نگرانی از بابت تجهیزات بیمارستانی وجود ندارد.

همچنین معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، پوشش حدود ۹۰ درصدی مردم استان در سامانه غربالگری را با پیگیری سایت غربالگری و تماس‌های تلفنی از طرف دستگاه‌ها دانست و شرکت مردم در خودارزیابی را حدود ۵ درصد عنوان کرد.

وی، شرکت کنندگان در طرح غربالگری در سطح استان را معادل ۸۹ درصد جمعیت ۱۶ شهرستان و ۸۶ درصد جمعیت شهرستان خوی دانست و میزان افراد بدون مشکل را معادل ۱۰۵ درصد جمعیت غربالگری شدگان دانست.

انتظارمهدی، دلیل بالا بودن این درصد را تماس مجدد از طرف مرکز غربالگری و ثبت مجدد نفرات در سامانه عنوان کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.