برگزاری مراسمات عزاداری در فضای باز و بدون دسته روی/ هیئت ها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
شناسه : 289773
4

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: تمامی هیئت ها مکلف به رعایت ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر هستند که از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی ابلاغ شده است.

پ
پ

حجت الاسلام عادل نجفیان در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته برای برگزاری مراسمات عزاداری محرم و صفر در این شهرستان، گفت: در این راستا گردهمایی پرچمداران بصیرت با حضور مسئولان هیئات عزاداری و گردهمایی مداحان هیئات برگزار شده و ضوابط برگزاری مراسمات عزاداری به آنها ابلاغ شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با بیان اینکه بدون مجوز هیچ کس حق اجازه برگزاری مراسم ندارد، افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی هزینه تمدید مجوز از هیئات دریافت نمی شود.

وی گفت: تمامی هیئت ها مکلف به رعایت ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر هستند که از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی ابلاغ شده است.

نجفیان با بیان اینکه مراسم عزاداری صرفا در فضای باز خواهود بود، تصریح کرد: امسال مانند سال های گذشته در خیابان ها دسته روی نخواهیم داشت و  هر هیئت عزاداری در محله و منطقه خود به صورت ایستا و با رعایت فاصله 2متر و استفاده از ماسک مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب افزود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده، برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و.. و هر گونه تجمع یا دسته روی در میدان و خیابان امام(ره) نیز ممنوع بوده و تجمع عزاداران حسینی در میدان شهدا نیز برگزار نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی در هیئت ممنوع است و برپایی ایستگاه صلواتی تنها برای توزیع ماسک و پخش مداحی مجاز است، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی با هیئت های متخلف طبق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.