برگزاری رزمایش اورژانس اجتماعی در میاندوآب
۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
شناسه : 317665
2
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب خبر داد: سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب گفت: رزمایش آگاه‌سازی مسافران و همشهریان از خدمات اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران در شهرستان برگزار شد.
پ
پ

عباس پورحسین در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رزمایش آگاه‌سازی مسافران و همشهریان از خدمات اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی در ورودی‌های شهرستان میاندوآب اجرا شد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب افزود: اگر بخواهیم خدمات اجتماعی بهزیستی به مردم شناسانده شود، بهترین اقدام حضور در جامعه برای شناساندن بیشتر خدمات به مردم است و ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی ارتباط بیشتر با مردم و حضور در بین مردم را در شناساندن خدمات مشاوره بسیار مؤثر دانست و گفت: بسیاری از مردم که نیاز به مشاوره دارند از خدمات بهزیستی آگاه نبوده و راه ارتباطی را نمی‌دانند و لذا باید با حضور در بین اقشار مختلف در این زمینه آگاه‌سازی صورت گیرد.

پورحسین تصریح کرد: باید در کنار مردم بوده و به آنها در حوزه مسائل اجتماعی مشاوره و راهنمایی‌های لازم را ارائه داد و مردم را از خدمات آگاه ساخت و که در این صورت نیز مردم در صورت نیاز به مراکز موردنیاز مراجعه و راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که مراکز مداخله در بحران انجام می‌دهند مربوط به افرادی است که دچار بحران فردی و اجتماعی بوده و نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند و این مرکز به حل مسئله‌ای که با آن روبرو هستند، کمک می‌کند.

وی گفت: شهروندان و مسافران در صورت نیاز به استفاده از خدمات اورژانس اجتماعی می‌توانند به‌صورت حضوری مراجعه کرده و یا با شماره ۱۲۳ اورژانس بهزیستی تماس حاصل نمایند.

پورحسین افزود: یکی از خدمات مرکز کنترل بحران اجتماعی، طرح کاهش طلاق قبل از ارجاع پرونده به دادگستری بوده که در این زمینه موفقیت‌های حاصل شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب اظهار کرد: موارد متعددی نیز از گزارش همسایه‌ها درباره کودک‌آزاری گزارش شده بود که نیاز به ورود تیم مشاوره بهزیستی بود و همسایه‌ها نمی‌توانستند مداخله کنند.

وی هم چنین از حضور تیم سیار در محل آسیب خبر داد و افزود: برای دسترسی آسان‌تر و بهتر مردم شماره ۱۲۳ ایجاد شد تا درصورتی‌که مشاوره تلفنی و یا اعزام تیم سیار نیاز باشد، اقدامات لازم دراسرع‌وقت انجام گیرد.

پورحسین تصریح کرد: تمام کارشناسان در مرکز مشاوره در رشته‌های روان‌شناسی، مشاوره و مددکاری آماده ارائه خدمت هستند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.