برگزاری انتخابات با ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی در آذربایجان‌غربی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
شناسه : 315923
6
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هیئت بازرسی برگزاری انتخابات در استان را بر عهده خواهند داشت.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا ابراهیمی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب با اشاره به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از موضوعاتی است که در آن کم‌کاری شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمن امروز روی نسل جوان و نوجوان ما کار می‌کند، افزود: دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال این است تا جای جلاد و شهید را عوض کرده و واقعیت را وارونه جلوه دهد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در قبال تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل امروزی مسئول هستیم، گفت: یکی از مقوله‌های مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مردم نقش اصلی را در نظام اسلامی دارند

ابراهیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت بخشید و ما را از دست طاغوت نجات داد، تصریح کرد: ۴۵ سال پیش انقلابی شکل گرفت که مردم نقش اصلی را در آن داشته و باتکیه‌بر آموزه‌های دینی و به رهبری امام خمینی (ره)، طاغوت را از کشور بیرون کرده و جمهوری اسلامی را جایگزین آن کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) ساختاری ایجاد کردند که مردم نقش اصلی را در آن دارند، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، مردم در امر حکومت مشارکت داده شده و همه مسئولان و کارگزاران حکومت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با نظر مردم انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی محقق شده است، تصریح کرد: برای این نظام و انقلاب اسلامی، خون‌ها داده‌ایم و امروز مسئولیتی که هر کدام از ما داریم، مسئولیتی سنگین و خطیر است.

ابراهیمی افزود: دشمن نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا نامی از انقلاب اسلامی نباشد و با تمام توان و با جنگ ترکیبی شبانه‌روز در راستای دستیابی به این هدف خود تلاش می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال سیاه‌نمایی است، گفت: باید جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی جدی گرفته شده و به مراسم‌های نمادین بسنده نشود.

عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی در اولویت دولت قرار دارد

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته، اظهار کرد: دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفته که با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کرد و لذا کار بسیار سنگین بود.

ابراهیمی با بیان اینکه در بعد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای با مشکلاتی روبرو بودیم و همه چشم‌ها به کدخدا دوخته شده بود، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع کرونا حل شد و با دیپلماسی فعال روابط بین‌المللی ترمیم و منابع بلوکه نیز آزاد و تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی امضا شد که سابقه نداشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی را در اولویت خویش قرار داده است، گفت: در استان آذربایجان غربی نیز بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد رشد شاخص‌ها در سطح استان هستیم.

وی با ارائه آماری از وضعیت استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، آموزشی، عمرانی و خدماتی، افزود: استان روی ریل توسعه و پیشرفت قرار داشته و این را باید به مردم گفت.

دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه انتخابات مسئول بوده و باید امکانات خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از «امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت» به‌عنوان چهار راهبرد انتخاباتی نام برد و اظهار کرد: دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات نداشته و هرکسی هم که مسئولیت داشته و علاقه‌مند به فعالیت سیاسی نیز هست، استعفا داده و به فعالیت بپردازد.

برگزاری انتخابات با ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی

وی با اشاره به اینکه داوطلبان تأیید صلاحیت شده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان با تأییدهای جدید صورت‌گرفته به ۳۶۵ نفر افزایش‌یافته است، تصریح کرد: باتوجه‌به این آمار، تاکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی مربوط به آذربایجان غربی ۳۰ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

ابراهیمی از تعیین ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ۲۳ هزار نفر عوامل اجرایی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هیئت بازرسی در انتخابات در سطح استان ایفای نقش خواهند کرد.

وی هم چنین با تأکید بر اینکه باید نسبت به موضوع جمعیت و حجاب و عفاف بی‌تفاوت نبود، اظهار کرد: زنگ خطر پیری جمعیت به صدا درآمده است و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد مشکل جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیش از آنکه مشکل اقتصادی باشد، مشکل فرهنگی است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.